Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

måndag 1 juni 2015

Kärlek och Morsdag

Jaha, så har vi 1:a juni idag - början på en ny vecka - men dessutom en ny månad, som vi får hoppas att kommer att bjuda på massor av sköna soltimmar med skön sommarvärme, eller hur!! :O

Nu är vi trött på det här blaskiga vädret - Kan ingen stoppa regnet? Dra åt kranarna för sjutton!!?
Jag har det ju ganska "lyxigt" - kan utnyttja dom få soltimmar vi fått - Och då sätter jag mig på min sköna uteplats och njuter - solen skiner ända fram till 20.00 ca på kvällarna (då det inte regnar då). Tycker ni inte att jag är värd detta? Eller den jättegoda glassen jag åt idag :o) Eller det fina samtalet jag hade med en f d granne, som jag ringde upp så där, utan att tänka och planera innan :o)

Ikväll kommer visst den där sonen med en "present" som han sa - morsdag igår ju (kanske är nå'n som är rädd om hundvakten) - och Goa vovsan ska sova här nu i fyra nätter (fram till fredag morgon) Bara en rastning då, runt 22, innan vi går och sussar gott :o)

På tal om morsdag och ev. presenter - så har dom en jättefin råsaftsjuicer på Lidle för ca 300 kr, billigt dä' tycker då jag - läckert starkt rosa var den, hm :o)

För mig blev det Mama Mia för hela slanten i går kväll (höll på till 23.30)  innan jag stöp ner i min sköna säng med magnetmadrass - somnade så gott med alla dom sköna låtarna kvar i kroppen - och hela den glada handlingen också förstås, så fylld av kärlek och humor :o)

Men den bästa morsdagspresenten tycker jag nog är - att om barnen (båda två då) (för den där dottern har jag inte träffat på dryga 3 år :O sjukt jag vet :O men hon svarade iaf när jag ringde henne i slutet av fiol sommar - innan jag flyttade hit - men se'n har jag inte hört en suck från henne och vet ingenting heller vad som händer och sker kring henne - Jo. jag önskar alltså att detta enbart vore en hemskt sjuk mardröm, som jag vaknar upp från och kan ruska av mig bara - att vi umgås och trivs tillsammans på ett avspänt sätt - med iaf liite äkta kärlek och familjekänsla :o)
DET skulle ha varit det bästa jag kunde få - se'n skulle jag inte be om något annat i hela mitt liv!!!
Jag märker nog att sonen försöker - mer än han visar skulle jag vilja säga - att han VILL, men vet inte riktigt hur han ska bete sig - kanske svårt att ta sig förbi alla "sår" som bildats under alla år :O

Massor av kärlek och ljus till er alla från mig till er alla fina - och håll nu tummarna för massor av härligt värmande sol i fortsättningen nu - och se'n kan det ju regna på nätterna, ler :)
:D

4 kommentarer:

  1. Ja, jag önskar också torrare och soligare dagar, men jag får nog skicka in en ny ansökan om det :O Ofta är det molnigt & regnigt och stormvindar på dagarna och sen på kvällen kan det vara hur fint som helst :O Önskar skiftbyte för väderleken :) Ja, det där med barnen och relationer för övrigt är inte alltid så enkelt :( Jag grattades som vanligt av 75% av barnen så det är väl inte så illa :D Ingen av dom har nekat att träffa mig när jag ska dit nästa vecka så det låter positivt *ler* Önskar dig en riktigt härlig början på Juni månaden och hoppas allt löser sig så småningom! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, hm - verkar som att soldansen inte hjälper - så vi får nog skicka in en ny "ansökan" om det, hi hi :) Synd att solen inte "vaknar" till förrns kvällen anländer - men jag har faktiskt suttit på min härliga uteplats i kvällssolen - och njuutit så enormt, så dä' så :o)
      Jo, jag veet hur det funkar med relationerna mellan förälder o barn osv - men visst kan vi väl ha rätt att önska vilt och ärligt, eller :o)
      Jag fick inte nå'n present igår, hade jag faktiskt inte väntat mig heller :) han kom inte ens in - bara släppte in Vovs - och drog iväg till jobbet :O/
      Var rädd du om dina "75 %s uppvaktning, var ju mer än jag fick - 50 % fick jag :O/
      Önskar dig en härlig resa i kärlekens och omtankens tecken bland sessor o prinsen :)
      Stor Kraaaamis med sol o kärlek,
      :D

      Radera
    2. Jadå, Önska kostar ingenting! Det kan vi fortsätta med :) Hmmmm Sonen kanske tänkte att Vovvsan räknades som "present" - även om du inte äger den :o Presenter väntar jag mig inte på mors dag eller födelsedagar men ibland blir jag överraskad med sådana ändå. Jo, jag är glad & tacksam för mina procent och jag får ju lite plusprocent med barnbarnen också! Så det fyller upp nog till nästan 100% eller hur? :D Jo, jag ska passa på och njuta av årets besök bland dom mina <3 Nu regnar det här - som omväxling :P Dags för soldansen!!! Ha det bäst!

      Radera
    3. Nä' så är det - och därför passar jag på att önska mig den framgång jag kan få :o)
      Han hade en present hemma, som han inte hade med sig i bilen, sa han när han ringde mig på morsda'n - men strunt samma, för Vovsan ÄR en jättego present - hon ÄR bara so go :o)
      Nä' jag förväntar mig inte heller presenter, men jag förväntar mig gott uppförande av dom, men dom har blivit för bortcurlade av pappan :/
      Och du SKA vara glad över dina sessor o prinsen, som du ju snart ska träffa mä', kul :)
      Det har ösregnat här idag, solen har försökt att vinna den kampen - men förlorade tyvärr :/
      Glamour nu, så ha det bäst - och KRAAM,
      :D

      Radera