Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 19 maj 2015

Stannar till i stunden - trots allt :o

Värmen i maj och våren har försvunnit - iaf för ett tag verkar det som, inte kul alls dä' :/
Därför har jag faktiskt varit till "min" hälsokostbutik här i Viken och inhandlat en förpackning med Maxi sol, som vi ju får lite färg av - och som även innehåller bra vitaminer o mineraler osv :)
Jag som redan hade fått så'n fin färg - iaf i ansiktet o halsen osv under mina sköna stunder på min härliga uteplats - men nu har det mesta av den försvunnit, tyvärr - därför kostade jag på mig Maxi Sol just nu - kände att jag behövde det :)
Som jag brukar säga - det blir några extra dagar med gröt, soppa osv med billiga (men nyttiga) och även GODA ingredienser - ibland måste vi ju unna oss mä', eller hur :)
En stor del av maj månad har skuttat förbi oss - men jag försöker iaf att fånga varje ögonblick och varje dag - att stanna till lite för att se vad som händer och sker - hur det känns just nu inom mig :o
Det är jättebra att stanna till - att fånga stunden - Carpe Diem - men det vet ni ju :)
Så slå till bromsen emellanåt  - mår vi bara bra av :)
Det gör jag iaf, för jag har blivit stresskänslig numera - ja rent av allergisk :o så jag passar mig noga att ha för många bollar i gång samtidigt :o

Idag blir det nog en runda till affärerna - behöver fylla på förråden av hygeinartiklar osv - så det blir nog en längre sträcka idag - nästan runt hela Viken: Dollar Store, Lidle och så den längsta sträckan bort till ÖB och Jysk - tur att vi har fina gångvägar här i Viken :o)

Och - ingen värmande sol i sikte idag, men tidigt imorse försökte den faktiskt spricka igenom dom grå molnen - men misslyckades visst totalt med dä' :o
Så på med koftan under jackan och allvädersstövletterna på - inga sandaler med bara fötter och fotlänken på - då kröker sig nog tårna totalt skulle jag tro, hm :o/

Men ha det bäst ni alla fina, för våren och värmen kommer tillbaka till oss, lovar er - för inte ger vi upp om en skön värmande vår och en ännu längre och skönare sommar - årets höjdpunkt ju, eller :)

Värme, kärlek och ljus från mig i min Vik, 
:D

2 kommentarer:

  1. Ganska så regniga dagar även här, men sol i sinnet :) Man får ju gjort mer inomhus också när man inte har lust med flera timmar ute i regnet. Bara kortare svängar dom dagarna! Vad är Maxi Sol förresten? Har inte stött på det namnet någonstans. Men det finns ju så mycket så man kan inte hålla reda på allt :/ Själv tycker jag att råa morötter har funkat bra för mig! Och visst ska vi satsa på Carpe Diem så ofta vi kan! Det är det som Livet handlar om = att leva här och nu. Även om vi minns det förflutna och det har delvis format oss och vi måste även tänka på framtiden en del! För att kunna leva bättre/klokare än vi kanske tidigare har gjort! Och det där med pengar påverkar våra liv dagligen oavsett om vi vill eller inte! Önskar dig en skön onsdag och vi hoppas att solen vänder tillbaka snart! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ursäkta dröjsmål med svaret, men liiite mycke ikring mig just nu :l
      Uschamej, nu är vi trött på regn o gråväder :/
      Här har vi faktiskt haft en ganska så solig dag i dag, så jag har faktiskt skördat lite kirskål idag - har hur mycke som helst :o)
      Men, oj! måste ha skrivit fel - tror den heter Maxo Sol - hjälper oss att tåla solen bättre när vi solar - men innehåller ju även nyttigheter :) Morötter är kanon (tummen upp) - kompletterar dom mä' detta "solpiller" - känns bra just nu för mig :) Tänk bara på att du tar upp näringen ur råa morötter bäst tillsammans med bra olja - och gärna rivna :)
      Just nu är jag inte Carpe Diem - är mer i morgon - ska till lilla mamman då - tar hela da'n, så jag måste förbereda massor av grejer för i morgon - precis som vanligt :O
      Kortet är redan tankat o klart, så bara att visa upp det - och kanske se glad ut :o)
      Carpe Diem på dig min vän o Kraam,
      :D

      Radera