Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 10 maj 2015

Hälsodag i regnigt väder

Nu har vi redan kommit in en dryg vecka i maj månad - ibland varmt ibland regn o lite kyligare. 
Idag är det grått, regn och lite trist kyligt så där . . . men jag har att göra ändå - slutspurten att få klart dom där attans papperen som min fina revisor så gärna vill ha, för att göra dom helt färdiga o klara. 
Se'n tror jag att jag ska träna lite på Putte crossis också - och styrka med mina kettle bells också - som avslutning meditation och stretch / lättyoga - för visst kan en grådaskig och till synes trist dag - men  i ett huj förvandlas den till en härlig dag den mä', eller hur :)
Eller varför inte förvandla den till en härlig hälsodag - chokladfri - gröna smoothisar, tomatjuice, mixad lättkvarg med linfröolja o örtsallt med nyttiga flingor o nötter osv - rikligt med joniserat vatten (från min Chansonmaskin plus den fantastiska filterkannan - frukt o rotsaker - kanske en liten portion omelett med nyttigt rivna morötter o rödbeta med olivolja o örtsalt :) Jag kanske gör små bitar av kycklingkorven jag köpte igår och tillsätter lök, röd paprika, kryddar med ekologiska kryddor: persillado och Madras curry - ska bli så gott så :O) 
Men då måste jag avsluta mitt skrivande här, för annars blir det ju inget annat gjort är jag rädd, hm :P
Önskar er en fin dag oavsett vilket väder ni har - inget beror på hur vi HAR det - bara på hur vi TAR det som kan vara jobbigt ibland :)=*
Stora healande kramen från mig till er alla - från mig i min något våta Vik, 
:D

2 kommentarer:

  1. Skönt att din dag blev härlig i alla fall! Det är du värd!
    Här går saker och ting galet för närvarande och jag går med en tejpad ruta i glasögonen :( Har mailat dig om det! Men jag ger inte upp utan försöker reda ut eländet - igen! Ha det bäst /Din Vän på Gränsen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för den du, hm och hm - hann väl inte med allt jag önskade mig - Putte stackarn fick vänta, bidde en promenad istället, för kvällen blev ju ganska så fin, efter allt regnande under dagen . . . Men hjälp, vad vill det här tala om för oss tro?
      Ska kolla vidare min vän, ge inte upp nu :)
      Finns ju inget helt omöjligt ju - Det "omöjliga" tar väl bara liiite mer tid, sägs dä' :)
      Mejlar dig senare, så ge inte upp om detta nu - änglarna ÄR ju hela tiden med dig :o)
      Stora kraamen från mig till dig min vän :)
      :D

      Radera