Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 28 december 2014

Marchallerna brinner så fint . . .

på uteplatsen och ljuset i lyktan likaså :)
Lyser så fint i mörkret - tomten står i granris o snö :)
Tänk - så bra jag bara trivs här :=

Idag tog jag en rejäl promenad -valde fel väg tillbaka, blev dubbel så lång sträcka tillbaka från ÖoB :O
Tänkte liiite fel, hade aldrig gått dit innan idag, så jag valde fel väg - tänkte få omväxling - en annan väg från ÖoB - men bidde liiite galet om vi säger så :O
Okej - var väl inte det allra värsta - jag hade ju koll på riktningen hem - så efter massor av extra steg och metrar - var jag efter bra tag åter tillbaka på välkända gator och stråk :)

Imorgon kommer lilla mamman och brodern - mamma fyller 83 år och brodern och jag tyckte att det kunde vara trevligt för henne att komma bort - och samtidigt får hon ju då se min fina lilla lägenhet - smaka på god mat och förhoppningsvis få en trevlig stund på sin födelsedag :)

Fixat till lite mysigt här - fräschat upp litegrann iaf - men när mamma kommer med sin rullator och drar in grus - och när det se'n kommer en Gosvovsa med en husse, när husse har jobbat klart - då är det inte så stor idé att städa för mycket - känner jag :/ 
Tror att alla blir nöjda och glada med vad dom får :)

Önskar er alla en trevlig fortsättning på detta år - dom få dagar vi har kvar nu - att ni får må bara så bäst ni är värda :)

Glöm då inte att maxa er med enzymer och massor av näringsspäckad kost - grytor o soppor och smoothisar förstås :) 
Ps - En o annan chokladbit är inte heller helt fel :=

Värmande och healande kraamis från mig i kylslagna Viken :)

Och NU - Björn Skifs på 4an - så suverän - och evigt ung :)

:D

2 kommentarer:

  1. Oops med lite fel väg :/ men jag hoppas du inte hade för mycket att bära på eftersom det var på tillbakavägen! Nästa gång får du gå ditåt en omväg och tillbaka den kortare :) Nåja, det kan vara kul att få lite omväxling i vardagen också. Ja, det blir en del grus med rollator och vovsatassar så bäst att städa efteråt istället :) Vad kul med besök för alla deltagarna. Visst ser det vackert ut med lyktor på uteplatsen!!! Jag älskar att tända ljus i lyktorna under den mörka årstiden för det ger så fin stämning! Önskar dig också jättetrivsamma dagar nu när detta år börjar ta slut. Men ett nytt år väntar runt knuten så vi hoppas på att det blir ett jättehärligt år utan större katastrofer i världen! Må gott och sköt om dig!

    SvaraRadera
  2. Jaa, hm . . . oopssiii :/ men det skadar ju inte att röra på sig heller - blev något mindre av det idag, eftersom jag hade besök - somnade i soffan en stund när alla åkt, helt sluuut - men kom ut i mörkret i ca 1 timme iaf - se'n väntade "mysig" disk och plock efter alla som varit här :O
    Gav även en väninna, som har det sämre ställt än mig just nu iaf ett par matlådor med mat som bidde över - fick även ett par själv mä' :O) Hon blev så glad :O)
    Ja - älskar bara att även njuta av uteplatsen nu - så jag kommer att tända massor av ljus o marschaller där - är ju bara så mysigt :)
    Tackar från hjärtat för din önskning om allt bäst - värmer hjärtat dä' nu i kylan :O)
    Önskar även DIG allt bäst nu när detta år snart gjort sitt - och det nya året tar vid med nya fräscha krafter - Tack alla goa Änglar för det :O)
    Värme o kärlek på dig från mig Nuuu :)
    :D

    SvaraRadera