Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 20 december 2014

En God Jul och Ett Gott Nytt 2015 :)

. . . önskar jag er alla - ni som trivs med denna tid på året - och till er som inte trivs lika bra just nu :)
Ett är iaf säkert - och det är att även denna jul är över om ca 5 dagar - beroende hur vi räknar med juldagar eller inte . . .  och JAG är då som ni säkert vet HAPPY över att allt vänder efter detta och är över snart :)

Jag har bestämt mig nu - blir bara hemma i jul - ska tända massor av röda o vita höga ljus och även massor av värmeljus - läsa min nya änglabok av Dooren Virtue: "Med änglarnas hjälp" Ponto pocket - fortsätta med Eric Pearls bok: "Väck din inre healer" - Lägga lite Änglatarot o Änglabudskap - Spela CD:n Moula mantrat och annat mysigt - Lägga Osiris kort mellan jul o nyår, för att se hur nästa fräscha år kommer att bli (Osiris för detta år stämde faktiskt ganska så bra - positiv men slitsamt jobbig flytt o stora förändringar i livet) - och bara försöka ta mig igenom denna helg . . .  Men den 28, ska jag nog bjuda lilla mamman, min bror på mat - så att hon får se var jag bor nu, vilken fin lägenhet jag har nu :) Få se om även nå't av "barnen" dyker upp då - och Gosvovsan???? :O

Gosvovsan ska jag ha 12 timmarspass i morgon natt söndag - måndag morgon -  och vanlig natt måndag till tisdag från kl 22.00 ca  . . . 


Jag kanske även ska ner till Kallhäll över nyår - Dom ville att jag ska komma ner nu under jul - men funkar inte, så då tjatar dom om nyår istället :O

Jag kommer ju även att försöka vara ute så mycket jag kan - och röra på mig - kolla i skyltfönster osv - eller bara ta mig några rejäla rundor runt Storsjön kanske :)

Mycket choklad har det blivit nu - men efter nyår är det över med det - för då behöver jag inte chokladens energikickar på samma sätt :) 

Då är det träning och utevistelse i ökad dos som gäller - för då blir det ju ljusare o ljusare - och allt vänder till min rätta sida av året :O)

Tänk att kunna sitta på uteplatsen på något varmt under rumpan och om mig - och bara lapa i mig den första vårsolen - dä' ni ser jag verkligen fram emot :O) Jag kommer verkligen att utnyttja min alldeles egna uteplats - och även framsidan, där solen kommer först - bara längtar :O)

Önskar dig o dig o dig allt bäst nu inför alla familjehelger - och No Stress :)
:D

2 kommentarer:

  1. Det låter som mycket trivsamma planer du har för juletiden och dagarna efter den! Och jag håller med om detta : INGEN STRESS!!! Själv letar jag fortfarande efter detta Osiris bräde & kort, men än så länge har jag inte lyckats hitta :( Nåja, jag har inte gett upp hoppet än :) Lägger i alla fall vanlig Tarot läggning och kollar om det ger några ledtrådar angående det kommande året! Och smälter tenn naturligtvis *ler* Utevistelse blir det här också så ofta som möjligt! Och snart börjar det ljusna också :D Vi börjar få längre och ljusare dagar och man blir piggare av det! Jag tackar för dina önskningar och önskar detsamma tillbaka naturligtvis! Sköt om dig och ta vara på det bästa under varje dag! KRAM från oss på Gränsen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, livet blir ju inte bättre än vad vi gör det till, eller hur :O
      Vovsavakt lååångnatt till 6 i morgonbitti - och hon blev sååå glad över att komma till "mamma" :)
      Håller tummarna för att du hittar ett OSIRISbräde snart - tror nog att änglarna hjälper dig att hitta ett :)
      Jaaa, jag bara längtar efter varmare väder och ljusare tider - nu var vovsan o jag ute i ca 1 ½ timme i mörker :/ men JAG tog en lång promenad på över 2 timmar i dagsljus innan hon kom - broddar på så går det framåt och inte bakåt :/
      Fortsätt du att må så bäst du kan och att utnyttja dagsljuset till promenader tillsammans med trofaste Rolle, så blir allt bäst ska du se :)
      Vovsan gnusstuggar på sin boll, låter: nom nom nom nom - precis som på reklamen :)
      Kraamis med värme o Healing från mig o galna Gosan till dig o er alla,
      :D

      Radera