Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 4 oktober 2014

Oktober, Loppis o att Juica :))

Ny månad - och en kyligare månad är det mä' - men fortfarande soliga dagar kvar - skööönt :)
Oktober har knackat på dörren - och hösten ÄR nog här nu, är jag rädd . . . även JAG måste kanske erkänna det - och DET vill inte säge lite det :=)
Idag har jag varit på Loppis i Centrum - på ett stort torg - Bakluckeloppis - så kul :)
Och jag hittade faktiskt några BÖCKER (som jag ju sagt till mig själv "att nu har du tillräckligt med böcker för flera liv . . .) Men ändå kunde jag bara inte låta bli! Vilka böcker - och ca 6 st för en hundring mä' - och precis det jag gillar: om änglar, andlighet och "mina" författare" 
- superbra :)
Det kom även hem en trepack CD med klassisk musik för en tjuga - så bra musik! var ju liiite skeptisk till att börja med, men det verkar vara supermusik - även passande till mina behandlingar :)

Jag träffade även på flera gamla bekantingar - 
vi bara ramlade på varandra :) 
Där ser man - vilken skillnad det är att bo mer centralt, där "alla" är - 
och där det "rör sig" :)

Var även in en sväng på "min" hälsokostbutik - och därifrån fick jag med mig ekologiska vita mullbär och torkad cantalopemelon :) Bra till min lite annorlunda frukosttallrik :)

Nu juicar jag även för fullt - det blir råsaftjuice på: rödbetor, morötter, äpplen, broccoli, ruccola, färsk ingefära o vitlök osv - bara sååå supergott - OCH nyttigt o energigivande :)
Samtidigt som jag även utnyttjar Biottas rödbetsjuice förstås, 
när tiden är för knapp :)
Vilken energi jag får - helt otroligt!!! Rekommenderar starkt - att juica för stärkande höstenergier :)
Rekommenderar även att äta mjölksyrat grönt en eller flera gånger om dagen - ökar dom nyttiga bakterierna i tarm o mage - och stärker även immunförsvaret :) Här har vi inte tid med nå'n flunsa inte NÄ! :O)

Och - energi behöver jag - iaf idag - då jag haft en vaktande GosVovsa i natt till småtimmarna - då den där husse träffade några kompisar . . . Hon for upp stup i kvarten - gormade till - vaktade boet, trots att jag sa till henne att hon inte behövde det, utan att hon skulle SOVA istället . . . :) Jag har ingen aning om när husse kom och hämtade henne - för DÅ sov jag nog som en stock, helt bedövad från omvärlden . . . :O

Skulle ha städat idag, men det får bli imorgon istället - var ju mycket trevligare att träffa folk och gå på Bakluckeloppiset osv, hi hi :O)

Höstlig kraamis från mig Viken, som nog även ska plantera vårlökar imorgon på uteplaten :)
:D

2 kommentarer:

  1. Nej men vilka härliga möten och lyckade fynd på Loppiset!!! Glad för din skull är jag! Ja, du vet att man får faktiskt räkna med att vovvar är lite mer vaksamma på nya ställen eftersom hon inte känner igen ljuden från omgivningen så bra ännu :D Hon känner sig helt enkelt inte riktigt HEMMA ännu där. Det är helt naturligt! Det går över med tiden :) Och, nej, några förkylningar vill vi INTE ha! Det håller jag absolut med om :) Jo, hösten är här och idag har vi det väldigt grått och trist här, men vi håller tummarna för att det ska bli soligare imorgon!!! Trivsam fortsättning på hösten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack du fina :)
      Ja - det var magiskt att träffas igen, bara så där - helt apropå :) Och fynden med böckerna o CDskivorna - bara så bra - till fantastiskt pris mä' :)
      Gosvovsan var nog bara lite "fjantig" då - tror jag - hon har ju sovit här innan - och så sent som onsd o torsd natt nu i veckan mä' : )
      Allt går bra - när vi väl lagt oss - MEN innan dess far hon runt och talar om att "HÄR vaktar JAG" hi hi :) Men - ingen blir rädd - Grannen bara älskar henne och pussar på henne, ler :)
      Hon vill fortfarande till gamla stället, när vi närmar oss det under våra prommisar :) Men DÅ säger jag: "Mamma bor inte där nu - så nu går vi hem o äter mat o dricker vatten" Då blir hon nöjd och visar vägen hit i stället :)
      Förkylningarna visar vi på porten - Bara bort, bort - kom inte hit!!! Bra dä' :)
      Höstlig kramis med massor av sol, för en fin fortsättning innan vi blir "insöade" under några långa hemska månader :O
      :D

      Radera