Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 26 oktober 2014

Underbara liv :)

Denna dag började som varje år - GLÖMDE STÄLLA OM TIDEN :O
Men - nu på hösten är det ju inte så stor fara med att glömma - värre på våren, när vi drar fram klockorna - då kan det bli värre - missa möten osv :O
Idag hann jag göra Healingkoden på spikmattorna och tennisbollarna - innan jag kom på mitt misstag :O) 

Jag har även en glädjande nyhet (iaf för mig, hm) . . . Min hörsel blev något bättre - på en gång, efter att äntligen ha fått mina nya glasögon med rätt styrka o inställning osv :) :) Kan det kännas underbarare? att slippa något av den där "burkiga" tonen när folk samtalar :) och ATT höra liiite bättre vad folk säger :) 
Min biopatväninna trodde också att det kunde bero på att nervbanorna mellan öron, näsa, hals (som ju faktiskt ska höra ihop - t o m inom sjukvården)  att dom fick slappna av något när jag inte behövde anstränga mina ögon så in i bomben för att läsa o se :) Visst är livet underbart - inte kul att vara döv som en 85 eller 90 åring, när jag inte fyllt 60 än, hi hi :) :)
Och - nu skriver jag detta inlägg med glasögonen PÅ - och inte liggande på bordet bredvid, som jag var tvungen till att göra innan - funkade ju inte alls att skriva o läsa MED dom gamla glasögonen på :/
Jag har bytt till Smart Eyes - och dom är bara så bra :) Serviceinriktade - kunniga .... och - Bra :)
Två nya bågar ingick i paketet - plus försäkring :) Det är Göranssonska fonden här i Viken har hjälpt mig med det ekonomiska, eftersom min ekonomi för tillfället inte är så god om jag säger så, hm :) Hjärtetack till dig du underbara kontakt jag har där - du är helt underbar - och förstår när det är tillfälliga kriser, men när det ändå måste in lite sponsring och hjälp :) Miljoner TACK!!! :) 
Jag har ju alltid klarat mig själv - i alla väder (och oväder) så nu känner jag att det får va' nog!!! nu ber jag om den hjälp jag vet att jag är värd att få - så är dä'!! 

10 grader varmt har vi här i Viken - grått - men inte regn - så den där analkande snön lär nog dröja ett tag iaf - kan vi ju alltid hoppas, ler stort :)

Idag ska det tränas på gamla "Putte" som jag nog tror att iaf några av er kommer ihåg :) Min gamla Cross trainer, som hjälper mig att hålla mig smidig, alert - och att behålla kondis o flåset :) Tar det "kanske" liite lugnt, för dom där förbenade revbenen som aldrig vill läka helt - dom börjar jag att tröttna på nu - så nu "shiiter" vi i dom - och så köööör vi,hi hi :) 

Jag har träffat "gänget" - men inte hos mig hela tiden - vi var även hos en annan väninna och åt en helt underbar vegetarisk lasagne på zuccini, krossad tomat o creme fraiche - och lasagneplattor förstås :) Och så damp det in en extra väninna, som jag inte träffat på flera år - bara dök in, som en överraskning tillsammans med en annan väninna - jättekul - Tack för att även DU åkte ända hit till Viken för att vara med :)

Värmande kraaamisar på er alla fina - ett tips är att njuta av härliga värmeljus i massor :)
:D






2 kommentarer:

  1. Vilken tur för dig att du hittade ett ställe att söka bidrag ifrån och att det även beviljades!!! Härligt med en "kille" (Putte) som du kan ställa undan när du inte har tid eller ork för honom och som du bara plockar fram när du vill "utnyttja" honom *asg* :D Kul också att träffa vänner - både nya och gamla :) Ja, tack till den som uppfann värmeljusen! Dom förbrukas i massor även här nu under den mörkare årstiden! Trivsam fortsättning på hösten och en läkande kram på revbenen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst, ler stort :) Putte är suverän han :)
      Han hjälper mig att hålla kroppen i trim - och då mår ju även själen bättre (iaf min själ) :)
      Och - jaTACK - är så tacksam för denna ekonomiska sponsring jag fått nu, helt otroligt är det - och då speciellt min kontaktkvinna där, kan fortfarande inte fatta :O)
      MEN - vi får inte bli offer - vi måste fortsätta att "kunna själv" o att kämpa på - inte förlita oss på att andra hjälper o finns - då tappar vi geisten" o kanske även oss själva :/
      En i taget har 2 st i "gänget" precis varit här o hälsat på i "snabbisar" - kul :) funkade sämre att bara dyka in på förra stället :)
      Värmeljusen brinner o värmer mitt hjärta - och jag tar tacksamt emot din läkande kram för revbenen :) Värmande kraam på dig tillbaka min vän o ha det bäst :)
      :D

      Radera