Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 21 september 2014

Strålande hälsa :)

Vill bara tala om att NU verkar det även märkas utåt att jag mår bättre :)
Folk jag möter reagerar - kommenterar att: "Nämen vart har du tagit vägen? Har du krymt? Var är magen då? Men, tänk! du ser ju sååå liten ut!! Vad har hänt?" I och för sig har jag ju alltid varit - och ÄR kortväxt, men har alltid varit mera rund - och då speciellt den farliga bukfetman - men nu är det nå't annat som syns :O) Denna flytt hjälpte också till att bli av med några kilon, hm :O
Och - Jag säger bara som så - 
"Åh, måste vara mitt hälsotänk som jag får skörda nu :) 
För det ÄR ju bara så . . . Det går ju bara inte att leva friskt och hälsosamt på vattenmakaroner, klafsiga Skogaholmslimpor osv, pannkaka, såser, vetemjöl och allt annat vitt, sött o raffinerat!!! :O
Jag träffar på så många gamla bekanta nu, när jag flyttat mer centralt - och dom blir så förundrade och häpna över hur jag har "växt" o blivit förändrad :O) 

Ni vet ju att min kost ÄR ju lite annorlunda än  "Medelsvenssons" - men vid besök försöööker jag att laga mer normalt (iaf om det är väldigt "kinkiga" personer) - men äter då inte själv av all sås, potatis osv som jag serverar :)

Klart att det syns utåt när jag äter så mycket nyttigt och näringsmaxat - som smoothisar, rödbetsjuice, min bär & musli med kvarg o linfröolja - nästan inga mackor och NÄR jag gör det är det algbröd eller hela korn i - absolut inget klafs utan näring OCH smak :O - Massor av mitt joniserade mikroklustrade vatten och en stor mängd nyttiga yogiteer - inget svart te eller kaffe!!! Aldrig vanligt kranvatten! :O
Och - ALLT jag äter är bara så friskt - gott - och energigivande, så jag saknar absolut ingenting av min tidigare kosthållning - absolut ingenting!! :)
Meningen ÄR ju att vi ska äta för att FÅ energi - Bli pigga, friska och alerta - Men dom flesta äter så fel att hela matsmältningssystemet pajar ihop - och dom måste vila väldigt ofta efter att dom har ätit :O 
Vaffor då då . . . ?
Nu på onsdag - den 24/9 - ska jag till Folkets Hus och lyssna på Olle Haglund, som föreläser om varför det är så bra att dricka rödbetsjuice - pratar om livsstil, hälsa, hjärta osv . . . Ska bli sååå intressant :)

Och - på måndag - den 22/9 - ska jag på mäta min bentäthet på Gävle lasarett, som nu har en alldeles sprillans ny så'n apparat för första gången :) 
Undrar vad DOM kommer att säga när statusen från undersökningen i Falun för flera år se'n - är förändrad nu till det bättre :) Hur ska jag förklara mitt intag av MSM o Glukosaminsulfat osv - ler stort :O)
Den 22/9 ska jag även kontakta Göranssonska fonderna för hjälp med ekonomin - och det gör jag utan att skämmas, för jag har aldrig bett om hjälp i hela mitt liv - och DET har inte varit lätt det inte :O

Och - när jag dessutom har bett om läkarintyg från min läkare på enkokrina avd, för hel sjukersättning - eftersom jag ju trots allt fortfarande har brutna revben och besvär med höft o länd osv. Hur ska jag förklara allt dä'? :)
Och - jag är ju inte ung längre, så trots att jag mår så mycket bättre idag - visst märks det att det endokrina hindrena jag är född med sätter sina spår . . .

En riktig hälsokramis med healing till er alla - med chans att må lika bäst som vad JAG gör numera, 
:D 

4 kommentarer:

  1. Låter ju jättehärligt att dina "ansträngningar" visar resultat!!! Och det bästa är att du KÄNNER dig bättre *Tummen upp* Ja, vi har alla våra hinder och skavanker som vi måste fajtas med här i livet :/ Och då får man försöka hitta bästa sättet att handskas just med den skavanken som man har fått som "gåva"??? Eller råkat få p g a olycksfall eller annat :( Dom försvinner ju tyvärr inte så där hux flux - oavsett hur hälsosamt man försöker leva! Men det ju blir bättre så småningom.... Eller så sätter även åldern sina hinder i vägen - men vi kämpar på! Ha en skön fortsättning på denna september månad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp - och igår pår föreläsningen, träffade jag återigen på en kvinna från längesen, som återigen sa: "Och du blir bara yngre o yngre du"! Det är Inte det att SE yngre ut - utan att jag känner mig vitalare och njuter av den nya enorma kraften och energin jag har nu :) Och - "skavankerna" jag kämpar med osv, dom är också mer lätthanterliga numera :)
      Ja, jag trivs helt enkelt med LIVET :)
      Kram o ha det bäst du också i denna numera gråsisiga september,
      :D

      Radera
  2. Låter ju bra om du känner dig bra. Det är absolut det viktigaste. Ett stort engagemang som gett resultat. Lycka till och kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack du fina :)
      Och - nu skördar jag resultatet av frigörelse från många års kamp med tunga energier :)
      Lycka till du med - med dina engagemang för en bättre värld för dig och oss alla :)
      Kramis för en skönare september och höst med något mer värme iaf :)
      :D

      Radera