Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 11 maj 2014

Rök / snusk o fortsatt gnäll :O

Ja, jag fattar då ingenting jag :O
Hur i hela världen vill folk bo i helt inrökta lägenheter?
Har dom helt tappat luktsinnet - och känslan för hur en fräsch lägenhet känns att bo i? :O
Jag har vänner som röker - men inomhus är det absolut inte "rökskadat" hos dom. 
Vad beror detta på?

Anledningen till mina funderingar är ju att jag ränner runt och kollar efter en fräsch och passande lägenhet för mig - på markplan - med "lagom" hyra dessutom :/ 

Och - den ena är mera rökskadad än den tidigare - rent ut sagt snuskiga lägenheter har jag besökt :O
I en för övrigt passande tvåa med liten alkov i vardagsrummet - skulle vara städad och klar för inflyttning osv - men där var t o m galgarna kvar i garderoberna (och dom "ingick" "hoo hoo hoo):O

På SandvikenHus uthyrning fattar dom inte alls vilken otur jag har -  då jag ju dessutom är en hälsomänniska också - och som absolut inte vill bedriva min hälsoverksamhet i sån miljö . . . 
Inte heller bo i :O
Går ju bara inte dä' - finns inte på min världskarta dä' inte :O

Så - jag fortsätter att gnälla om det elände jag lever i just nu - tar ju aldrig slut - vÄrkar det som :O

Men - annars så tror jag att jag mår bättre nu - trots att mina kalkvärden osv sjönk så drastiskt för nå'n vecka se'n, gör mig ju inte starkare precis :/ 
Gillar ju inte att ränna runt hos farbror doktorn jag inte - eftersom vi har ganska så olika syn på hälsa och hur sjukdomarna ska bekämpas osv . . .

Och jag tror - och VET -  att det är denna jä..a rust och flyttningar -  som orsakat detta fel på värdena - eftersom dessa värden är känsliga för just så'n stress jag utsätts för just nu :O

Måtte denna mardröm sluta snart - snälla änglar hjälp mig - för nu är det ju vår, 
eller . . .

Måste bara citera vad goa ärkeängeln Chamuel säger i boken: Änglarnas hemligheter av de fantastiska norskorna princessan Märta Louise & Elisabeth Nordeng: "När människor hamnar i kris eller står inför viktiga vägval i livet, öppnas alla sinnen som ett slags larmberedskap. Övergången mellan det fysiska och det energetiska smälter samman i högre grad. Medvetenheten vidgas. Därför är det lättare att se änglar i sådana situationer. Vi kommer för att trösta, för att du ska finna kraft i mötet med det du står inför. Vi påminner dig om vem du är, så att du vet att du klarar utmaningen som väntar" :) 

Ärkeängeln Gabriel säger i samma bok: " Övergångar öppnar upp för nya dimensioner. Det är i sådana situationer du blir uppmärksam på dina starka och svaga sidor. Man kan säga att medvetandet vidgas, för du förstår plötsligt mer om dig själv - eller öppnar dig för ett större djup och en betydande tillväxt. Vi vill gärna vara där för dig under övergångar. Därför visar vi oss för dig, för att du ska våga ta steget och välja dig - med allt vad det innebär. På det viset kan du älska alla delar av dig själv, så som vi gör - och inse att de små bagateller som du tror är så viktiga - faktiskt kan ersättas med ditt verkliga jag - Lev" :D

Tack för att ni finns underbara änglar - älskar er :)
                               :D

2 kommentarer:

  1. Visst är det tur att Änglarna finns och hjälper oss!
    Men röklukten i lägenheterna kan städas bort och SKA göras när man flyttar ut - annars får hyresvärden anlita en städfirma som sanerar och skickar räkningen till den utflyttade hyresgästen. Om det bara var galgar kvar har väl inte så stor betydelse - eller? Dom kanske hade för mycket och ville lämna till nästa som kanske behövde? Och sånt kan ju faktiskt hyresvärden också plocka ut om inte den inflyttande vill ha dom :O Om lägenheten passar annars så är det bara att kräva att hyresvärden tar och anlitar någon som sanerar lägenheten så du kan få en passande bostad! Stress är ju inte bra för någon och orsakar tyvärr ofta även kroppsliga besvär :( Trist att det blivit så för dig. Nu önskar jag dig en riktigt bra vecka och hoppas att allt löser sig för dig! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu ÄR det liiite tjorvigt i mitt liv :O
      Och nä' - det är inte "bara" galgar o nikotingult inomhus i det här fallet. Det är grannar också som sitter på sina uteplatser o röker starka ciggisar (luktar gräsligt) - direkt vid "mitt" fönster eller ingång, så jag får in även grannens röka in till "mig" :O
      I slutet av -70talet sålde jag SWIPE att städa med osv - och den produkten tog bort den nikotingula/bruna färgen på väggar osv - och en luftrenare tog effektivt bort all gräslig lukt, men nu vet jag inte om Swipe finns längre - och jag anser inte heller att JAG ska städa bort sånt äckligt och ohälsosamt :O
      Och inte tror jag att SandvikenHus skulle städa bort detta äckel, så att JAG blir nöjd.
      Dessutom hade sista lägenheten ganska så litet vardagsrum, ingen salong där inte - så liiite annat påvÄrkade ju också beslutet. Men lgh nr 1 med alkov hade varit lämplig . . . men DÄR var placeringen av uteplatsen o innangården inte så där 100 :/ uteplatsen var även öppen i vägg till grannen, pga att bägge var handikappade o vänner . . .
      Och - ja, Stress sänker alla kroppsliga funktioner och den självläkande förmågan, så är det :O Nu får det va' sluut på detta :O
      Solen skiner faktiskt idag - och jag ska iväg och uträtta ärenden och plocka kirskål :)
      Tack för omtanken - ha det bäst själv och stor kraamis så länge,
      :D

      Radera