Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 4 maj 2014

Aprilväder

Söndagskväll . . .
Soligt - men kallt . . .
Lite hagel som krydda - har jag fått, vare sig jag ville det eller inte . . .
Riktigt aprilväder har vi . . . i maj :O 
Och - jag blir ju bara så trött när det blir tvära väderomslag :O

Hade ju även Gosvovsan här i natt, för att den där husse var ute med kompisar . . . 
och inte gjorde det min söndag så mycket piggare - om jag säger så :/
Visst sov hon - gör hon ju alltid, men JAG låg på "aga" och vaknade till var o varannan timme :/

En kvinna med bruten fot, slapp mina trappor idag och fick behandling på min f d kollegas salong - se'n fick kollegan en behandling (som tack för lånet av salongen - i natura så att säga, ler) 

Efter det var det meningen att jag skulle fixa ihop salongen hos mig igen inför den kommande veckan - men dit har jag inte kommit än . . . känner mig så trött o sliten idag . . . behöver ju städas mä' - måste jag ju alltid efter Gosvovsans besök :O

Imorgon blir det provtagning på hälsocentralen på förmiddan (måste kolla mina kalkvärden, tror dom är för låga "beror på mitt medfödda trassel") . . . och på eftermiddan ska jag på cellprovskoll i samma hus fast på annan avdelning (barnmorskeavd) . . . jösses vilket spring det blir för mig dit då :O
Brukar ju inte jag hålla på med :O

Måste även få salongen i skick här hemma, så att jag kan jobba seriöst i fräsch salong :)
Jag har ju burit med mig dynan och "allt" till kollegans salong idag - så dax för återställning :)

Men våren är på G - och kirskålen är på G . . . och även granskotten är på G - så jag klagar inte :)
Jag har ätit min favvoglass idag - Marabous vanilj med chokladöverdrag - Mmmmm :)
Ja, jag veeet - men behövde verkligen den idag :)
Fick dela lite av den med en glad vovve också, som kom till mig med en pinne i munnen :)
Nä, inte min Gosvovsa - en gosvovsa från huset bredvid mitt - när jag var vid macken och köpte den där glassen :)

Jag fortsätter även att jaga lägenhet på markplan helst då - håll tummarna :)

Ha det bäst och känn att våren faktiskt - trots allt - är på G
:D



2 kommentarer:

  1. Jag håller absolut tummarna för att du ska hitta ett boende på bottenplan snart!!! Jo, ibland får man springa ärenden så man blir alldeles virrig :D Visst har man rätt att unna sig något gott emellanåt - helt klart! Jag hade besökare igår och vi sprang (?) i butikerna i två olika länder *hihi* Men visst var det kul med besök! :D Vädret är väldigt omväxlande här också - man hinner inte tröttna och tycka att det är enformigt :/ Hmmmm.... Men det är VÅR i alla fall! Det gläds vi åt! Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Ja herregud så fort allting snurrar just nu :O
    Hinner inte med - får hålla hårt i hatten :O
    Och - jaaa, Glassen var försvinnande god :)
    Så mysigt för dig med så kärt besök - unnar jag dig verkligen :)
    Resa mellan två olika länder också :)
    Nä' enformigt väder har vi INTE just nu :O
    Kramis så länge med VÅRliga energier :)
    :D

    SvaraRadera