Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

fredag 13 september 2013

". . . när jag är fin . . . "

Idag fick jag mig en tankeställare . . .
Hur tänker "vi" - egentligen . . . 
Har vi kläder hängandes, som bara hänger - 
som vi ska ha när "vi ska va' fina . . ."
Har jag väl också haft - förr - men absolut inte nu, känns så skönt :)
Men mamma sa idag, när jag föreslog att hon skulle ta med sig en fin poncho i mormorsrutor - 
"den ska jag ha när jag ska va' fin . . . " 
Men - när solen skiner - trots mitten av september - är det väl jättefint med en färgglad poncho, tycker då jag iaf :)
Men - hon tog den med sig - och var så fin ute på promenaden i septembersolen :)
Så - DET var fint att minnas - mitt i allt det kämpiga med lilla mammas felplacering i tillvaron :)
Ha de' bara bäst och njut av höstsolen - innan grådiset kommer . . . 
:D

4 kommentarer:

  1. Alldeles riktigt! Varför ska vi spara kläder bara för att användas en timme någon gång när vi träffar speciella människor??? Jag har inte heller några speicella "finkläder" - eller kanske jag ljuger lite.
    Visst har jag någon kjol och blus som jag inte använder hemma till vardags men näe - inte riktigt så ändå. Men kanske mest för att dom kläderna inte passar så bra till att dammsuga och skura i eller gräva i skåp med! Då vill jag ha kläder som är bekväma och lätta att ha på sig... Hmmm.....
    Nåja, alla har sitt sätt här i livet! Ha en riktigt skön weekend!

    SvaraRadera
  2. Mmm - och iaf när vi passerat 80 år ska vi väl använda det vi har, tycker då jag iaf - och njuta av kläderna - istället för att låta malen äta upp dom :)
    Men, håller mä' . . . vid städning osv ska väl inte "festblåsan" på - kanske - liite opraktiskt :)
    En liiiten ljusglimt mitt i allt det kämpiga fick vi iaf, lilla mamma och jag, skönt dä' :)
    Det sorgliga är ju - att när inte jag går dit, får hon ju inte röra sig ute som hon vill - och även kan - så jag försöker ta mig dit - iaf varannan eftermidda' - och låånga promenader blir dä' :)
    Får ta det liiite lugnt bara - men mår bättre av att hon kommer ut, än att inte gå dit :/
    Ha de bäst du mä och njut av den soliga starten på hösten :)
    Kramis från soliga Viken,
    :D

    SvaraRadera
  3. Jag är så glad över att du kan ta ut din mamma - för er bådas skull - för att ni ska kunna umgås på ett bättre sätt än ni gjort tidigare. Jag tror att det var menat så - att ni ska hitta varandra på detta sätt - och att ni kanske kan glömma och förlåta det som varit! Jag saknade denna kontakt med min mamma men vi hade ju lite bättre kontakt innan så det kansek jämnade ut sig? Nu behöver jag be om (och för) något annat <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jovisst träffas vi mer nu osv - på gott och ont . . .
      Och visst går det liiite bättre nu - för hon anstränger sig - så att "spikarna" som kommer inte ska va' alltför vassa, hm . . . så går iaf åt rätt håll :)
      Jag gör ju en "förlåtelseseremoni varje dag (mä' Healing koden) och nog känner jag att det händer nå't bra :)
      Och visst förstår jag min vän att det var svårt för dig, att ha så långt avstånd till din mamma på slutet. Vi får ha våra "kära" i hjärtat och tända ljus osv :)
      Och BE är bara att göra med hjärtat - då händer magiska saker - lovar :) :)
      Kram från hjärtat och ha det bäst,
      :D

      Radera