Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

måndag 8 juli 2013

"Underbara" silvertejpen :)

Säg vad som inte kan fixas med silvertejp . . . 
Inte sååå mycke' - enligt mig iaf :)
Mina lågklackade sandaler gav upp under senaste långpromenaden . . . :/
Det började med att jag fick så infernaaaliskt ont i hälen, trodde att hälsenan var av :(
Kunde nästan inte gå - bultade långt upp i benet :(
Det var då jag såg skon - ett stort hål där hälen skulle få stöd :(
Skon var alltså trasig på insidan!!! 
Hur sjutton kan en stor sten hamna inne i skon så där?
Det måste ha varit en sten som grävt sönder skon . . . 
Nöden har ingen lag, heter det ju - så jag hämtade mina "facepads" för ansiktet . . . Klippte ett par mitt i tu - fyllde igen hålet - virade silvertejp runt - och vips hade jag ett par sköna skor igen . . . :)
Visserligen med silvertejp runt klacken, men vad gör väl dä' - Nu kan jag gå igen :)
Och - bara i dom silvertejpade skorna :)
Och - när jag skulle packa varorna på Willys igår, upptäckte jag att - även kylväskan var tejpad - runt dragkedjan . . .

MED SILVERTEJP . . . .

Ha de' 
:D

2 kommentarer:

  1. Javisst är den användbar :D Jag tejpar bakkanten i akvariets täckglas med den för då ramlar dom inte iväg när jag behöver vika upp dom för att fixa något i akvariet *ler* Och visst kan den användas även till mycket annat. Ha det gott :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där ser du - ännu ett område att använda den på :)
      En säkrare tillvaro för dina fiskar :)
      Det här med min sko är ju bara tillfälligt -
      måste ju skaffa nya förstås . . .
      Må bäst nu i sommarvärmen, svalka dig i skuggan :)
      Kramis så länge - NU - Glamour på TV :)
      :D

      Radera