Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 23 juli 2013

Äkta vänskap var 'e här :)

Helgen som precis passerat nu - var helt underbart härlig :)
Jag och en väninna härifrån Viken åkte ner med bil - till Kallhäll :)
Ni vet ju - att Kallhäll får mitt hjärta att slå ett extra slag - av värme :)
Bilturen ner dit gick i ett swung - med skratt och gröna smoothisar, som hjälpte till att hålla oss pigga och glada :)
Väl där möttes vi av världens gladaste och bästaste värdinna :)
Fruktsallad och gott te på hennes fina inglasade balkong, mmm :)
Se'n iväg till vårt bästa ställe med kärlek och sång - och med påfyllnad av kraft och dom allra bästaste energier ni bara kan tänka er :)
Dubbla pass där - så vi var inte hemma hos värdinnan förrän strax före 21 :)
Då ni - hade vi kalas - hennes sambo fyllde år - samt hennes lilla fantastiska pudeldam, som fyllde 15 år! :) . . . Värdinnan själv hade fyllt i början av juli :)
Hon och sambon fick härliga doftljus i glasburkar med lock, så bastanta: vanilj till värdinnan och blåbär till sambon :)
Grisknorrar och delikatessvovvemat med kyckling till vovsadamen :)
Tänk vad tiden gick fort - plötsligt var klockan redan halv 2 :/ men va' gör väl dä' när vi hade det sååå roligt :)

Sönda'n lika härlig - men då var det tyvärr dags för hemfärd redan på eftermidda'n . . . That't life - trevligt så länge det varade :)
God kantarellomelett satt fint i maggen - och även dom gröna smoothisarna gjorde att vi inte alls blev vare sig törstiga eller hungriga under hemfärden :)

Som sagt:  

Kort och intensivt och alldeles underbart :)

Alldeles omtumlad av alla känslor på en och samma gång - märkte jag att jag somnat en stund i min vilstol på balkongen, hm :/ :)

Kärleksfulla energier på er alla
:D

2 kommentarer:

  1. Så HÄRLIGT! Umgänget med Goa Vänner är det bästa för välmåendet - och nyttiga smoothisar också förståss! *ler* Det ger kraft att orka vidare dom lite sämre dagarna! Och du är så väl värd allt detta! :D Jag unnar dig verkligen allt detta och är Glad över att du har sådana fina vänner därborta! Önskar dig allt bäst även i fortsättningen! KRAM från oss på Gränsen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaa :)
      Det var bara så mysigt :)
      Tack för din uppmuntran :)
      Och - ja, mina vänner där är så fantastiska :)
      Jag är bara så rädd om dom :)
      Och - min goda vana med mina mumsiga, näringsrika smoothisarna, är jag också rädd om :)
      Allra bästaste hälsosamma önskningar till dig mä' du fina, för det är DU värd :)
      Kram och Pepp på dig, för DU kan du mä' :)
      :D

      Radera