Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

fredag 19 april 2013

Gudomliga gåvor :)

Fick dom i ett sött litet plastpaket idag av en väninna / kund, som plockat dom hemma på sin gård i Kungsgården :)
Mmmmumsi, himmelskt goda :)
Men så små - pytte pytte är dom - men så smakrika :)
Mixade med dom i min redan färdiga gröna smoothie, så fräscht :)
Nu ska jag ta med mig förstoringsglaset - ut och leta - sååå små var dom  :)
Näää, inte riktigt då - men nästan :)
Rena guldskatten - för mig, men inte för alla, jag vet :)
Ni som svär över maskrosorna som tränger sig in på era fina gårdar - sluta med det - och kom hit med dom - till mig :)
För, för mig är dom rena rama guldet så här på våren :)
Så idag bestod min härliga kraftgivande smoothie av: jordgubbar, ½ banan, grönkål, spädaste MASKROS-blad, nyponpulver, apelsin, örtsalt, tranbärsjuice och mitt joniserade hälsovatten :)
Rena rama hälsobomben, som jag tackar för varenda kanna jag gör :) smoothie :)
Se'n kommer jag även att ha i granskotten - som snart vill nypas av, så gott :)
Håll utkik efter all späd grönska, som börjar poppa upp ur jorden nu - rena delikatesserna :)
Även björklöv, sägs vara suveräna att göra pesto på :)
Våga testa grönt - Våga vara först - Våga, vinn - annars får du ingenting :)

Grönskande primörig himmelsk kramis från mig i den idag gråa Viken, men med sol o värme i hjärtat :)

Ps, när jag nu precis kom hem från en småregnande grådaskig vända, till affären fram och tillbaks - hade jag fått en Postpåse - med en härlig och så otroligt kraftgivande aromaolja - från mitt älskade Kallhäll :)
Det ver min änglaväninna där, som tyckte att jag behövde en, bara så :)
:D

2 kommentarer:

  1. Men GRATTIS för "gudagåvorna" *ler* Här finns bara snö - även om en hel del har sjunkit p g a regnet under dom senaste veckorna. Hur "behandlar" man maskrosbladen före användning och hur kan man använda dom? Någon mixer har jag inte - än i alla fall, men det kanske finns andra sätt. Och jag tackar för solen du skickade hit *LER* Hoppas den hinner vara även hos dig ändå! Ha en skön lördag!

    SvaraRadera
  2. Åh, tack för ditt Grattis - ja, jag blev så GudaGlad :)
    Precis vad jag behövde - just då - exakt tajming :)
    Passade mig bara sååå bra, gudomligt :)
    Ibland bara händer det, när vi inte förväntar oss nå't,
    precis som på Triss vet du :)
    Maskrosbladen kan du även koka te på (kanske torkas först då)
    Använd som sallad i sallad, men kanske då inte enbart pga sin beska smak :) men du vänjer dig, lovar dig :)
    Annars är det ju jättebra att mixa till smoothies, men ha då med även annat mörkt bladgrönt :) jag är ju smoothiefrälst :)
    Du hittar säkert nå'n på Loppis, fokusera så händer det :)
    Näringsrikare då, genom att det inte kokas :)
    Solen har lyst så fint idag så :) Tackar :) men hoppas att även du haft mer sol idag - är du värd :)
    Gudomlig solig vårlig kraamis på dig - från mig :)
    :D

    SvaraRadera