Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 10 november 2012

Jobbigt nu :/

Vissa dagar är jobbigare än andra ....
Och - nu är jag inne i så'na "vissa dagar" - känns jobbigt - men är förhoppningsvis övergående.

Förra helgen - när jag var bortrest, cyklade min gamla mamma omkull i nå'n grop ....
Gick väl ganska bra, men hon har ju ganska ont ändå ....
Glömmer även dom smärtstillande medicinerna som hon nu ska ta med jämna mellanrum, för att inte värken ska trötta ut henne mer än nödvändigt .... Glömmer även att hon har dom :O
Hon behöver ju hjälp med att handla nu - och att laga mat osv - men när jag pratar om det snäser hon av mig och säger "att hon inte är nå't barn, eller nå'n bäääbis heller" - så "sluta dalta nu" osv osv .....
Och - jag har ju ingen bil - utan måste åka kommunalt - vilket innebär 2 bussar, x-tåget och en buss till för att ta mig fram till mamma :/ en restid på 3 - 4 timmar enkel resa - stressiga byten och även låång väntan ....
Är bara så jobbigt :/

Och - när jag väl är framme - är där hos mamma - Då blir jag minsann inte bemött med tacksamhet och vänlighet - nä nä! Inte jag inte - men när brorsan är där - då är hon sååå tacksam - och pratar visst gott även om mig, som aldrig annars duger till nå't vettigt??!! Brorsan har ju t o m "Ett intellektuellt jobb" - vilket INTE jag verkar ha, fniss o hm :o)

Min son har lovat att skutsa upp mig dit, så att jag kanske klarar mig att besöka henne under en dag - och kan åka hem och sova och fortsätta med mitt liv - trots att det gnager o gnisslar i mig, så det blir inte så mycket "vettigt" gjort, suck och puhhhh :/
Men - min son är uppe i stugan för att dra upp våran gamla plasteka (sent, ja jag vet) tillsammans med en kompis - så inte vet jag om HAN är kapabel och redo för en till tur upp till Hälsingland efter det ....
Och - se'n så jobbar han 5 nätter fr o m söndag - och börjar med ett smaskigt 12-timmars nattpass, som  bara JAG kan hjälpa honom att passa GosVovsan (hans pappa jobbar tyvärr samma skift) ...
Men - om jag måste åka upp själv, så får han ju bara ta ledigt då - eller nå't - jag kan inte hjälpa :(

Helt slut är jag .... Vad kan jag göra :O
Kraam på er för värme o kärlek är alltid gratis och fritt - skönt eller hur :)
:D

2 kommentarer:

  1. Jag förstår din känsla min kära Vän! Vet hur det känns att vilja men inte kunna hjälpa p g a långt avstånd och att inte ha egen bil så man kunde åka mer oberoende av klockslaget. Kostar gör ju egen bil också så jag avundas inte dom som har skaffat sig det, men visst ger bilen mer utrymme för tidsplaneringen när man ska besöka någon. Har du kollat med Vårdcentralen i hennes kommun angående hjälp? Om hon börjar bli dement kan det vara dags att anlita någon som kan hålla koll på saker och ting. Vårdcentralen kan kalla henne till en undersökning och fastställa hennes hjälpbehov och föra saken vidare. Ofta är det också bättre om någon utomstående kommer till hjälp för mot närstående kan de äldre bli besvärligare. Visst kan du besöka henne själv också när det passar in och hjälpa henne då, men du bör inte ta på dig huvudansvaret för hennes mående. En värmande och stöttande kram till dig min Vän från oss alla på Gränsen

    SvaraRadera
  2. Tack min vän :) kommer precis från henne idag.
    Turbolent natt - är bara helt slut ...
    Men hemma i Viken nu - så skööönt :)
    Oron har inte lagt sig - än ...
    Skriver kanske ett nytt inlägg se'n ...
    Men - inte idag, puhhh :/
    Men - tack för tipsen, kan behövas ...
    Kärlek, ljus o kraam från Viken,
    :D

    SvaraRadera