Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 18 februari 2012

Satans rally !

Som om det inte räckte med fadäsen i onsdags, när busvovvsan drog omkull mig mitt bland allt folk, så har vi nu ett jädrans tokrally här med miljoner och åter miljoners galna rallybilar . . .
Och som grädde på moset hade jag busvovvsan här nu i natt - eftersom husse ville vara hundledig för att hans flickvän var barnledig - så hon blev först lämnad hos husses pappa, som se'n kom hit med henne - när han skulle iväg på sitt nattskift på Verket . . . 
Det var bara det - att när klockan var strax efter 19. i går kväll - så började ett himla liv utanför mitt fönster.
Och - jag bor 3 våningar upp - men mina golv vibrerade: brrrrrrr . . .
Brummmmm, smääällll o Baannng o Brrrruuuuummmmm !!!
Jag kollade ut genom vardagsrumsfönstret, där jag ser ner mot Jernvallen . . .
Trodde att jag såg i syne . . . 
Massor av, ja miljoooner av satans rallybilar precis nedanför mig . . .
Gudskelov hade jag ventilationsluckan stängd, för att den hade krånglat tidigare :)
För tänk vad mycket gift o skit dom där galningarna till rallybilarna spyr ut!
Dom hade nog säääkert fått dispens att gaaasa o bruumma i en dryg timme innan start . . .
I en tätort där det är max 1 minuts tomgångskörning, hm.


Jag tänkte också hur det här skulle gå. Busvovvsan som är så rädd för - och blir så uppskruvad av oljud.
Och - jag som egentligen skulle till Stockholm idag (men nu blev det inte av, tyvärr, pga väder osv)
Och - skulle jag ha kunnat komma iväg idag - så behövde jag ju få sova ordentligt - och inte ha en rädd hund, som var "sällskapssjuk" eller nå't . . .


Men - rallyt slutade strax innan 11 igår kväll - och busvovvsan var lugn o glad även när hon kom vid kvart i 10 ungefär :)
Och hon sov lugnt ända fram till kvart i 6 i morse då husses pappa var här och hämtade henne :)
Och jag - jag somnade om så skönt jag :)


Dagen idag började med förberedelser inför resan, för vi visste fortfarande inget förrän efter 11, då vi kände att det var nog för vanskligt att åka - för ikväll är det risk för halka och ruggigheter brrrr :/ 
Änglarna avrådde oss vänligt men bestämt :)


Så nu sitter jag här med nytvättat och fräscht hår, nyduschad - 
har lyssnat på en skööön meditationsCD, som verkligen gjorde mig gott :) 
Jag har ätit en god omelett med qvornfärs, små gröna linser, tomat, lök o god ost o ingefära, så  gott så :)
Och gjort två stora kannor med gröna näringsrika o mättande smoothisar, med tanke på resan, 
så nu har jag färdigt, bara att njuuuta - och få dom krafter jag behöver få :)


Sedan väntar tvättstugan klockan 3 - men jag ska försöka att tänka på mig själv idag ändå så gott det går, 
kanske följa ett kraftgivande möte via internet - 
istället för att, som det var tänkt - att jag skulle vara där - live :)


Love you mina änglar
Änglabeskydd på er alla, ha det bara bäst
:D

4 kommentarer:

  1. Tänk att några vill bränna sina pengar på onödig körning av bilar och förstörande av miljön i samma veva??? Och annars är det noga med att tomgångskörning ska inte tillåtas - vilket i och för sig är helt rätt, men sen tillåter man sånt idioti som rally! Och inom tätorter t o m!!! Skönt att du kunde koppla av sen med god mat, meditations cd mm.. Ja, ibland får man ändra sina planer för väderleken är det ingen som rår för! Ha en riktigt trivsam vecka! Kram från Gränsen

    SvaraRadera
  2. Ja, grrrr . . .
    Men jag kanske får skylla mig själv, när jag bor precis invid en av Sveriges största Arenor, som då användes som garage o servicestation för detta "vansinnesrally" :/
    Jag har lugnat ner mig nu, lite iaf :)
    och jag kopplade av under lörda'n, eftersom jag tyvärr inte kom iväg till Kallhäll i Stockholm :)
    Jag mediterade till en kraftfull CD, till tända ljus på min fina meditationskudde :)
    Behövde jag, kraften sööögs in i varenda atom och por i mig :)
    Men så'nt får vi ju inte nämna, då anses vi flummiga och att jag då gör nå't "onödigt" som jag egentligen inte skulle "ha tid med" :)
    Men - jag tog mig tid - och jag mådde så bra av det :)
    Och maten jag åt var så god - delar gärna med mig till dig, varsågod :)
    Men - apropå rallyt, undrar jag vad kära Kommunen har för ursäkt till denna "miljöförstöring" Viken utsattes för :/
    Visst är det kul med jippon o fester, men kan väl vara med förstånd :)
    Kram på dig från mig i Viken :)
    :D

    SvaraRadera
  3. Det är bra att vara lite "flummig" iblalnd om/när man mår bra av det *ler*
    Och "att ha tid" är en fråga om planering :D Vill man och behöver man något så försöker man ordna tid för det! Helt rätt! Kommunen brukar inte behövar några bra ursäkter för sina idiotiska påhitt :@ Tyvärr! Men nu struntar vi i detta och tänker på trevligare saker istället! Ha en riktigt skön tisdag! Här har vi snöyra som "omväxling" :(

    SvaraRadera
  4. Japp, håller mä, glömt o begravt :)
    Och - utrensat från min kropp, puuuh :)
    Det finns massor av trevliga saker att behålla i huvet o kroppen, så deet gör jag :)
    Och nä - ingen idé att bråka mä kommunen heller, stjäl bara energi - så dom klarar sig - den här gången iaf :)
    Men - känner en kvinna högt upp inom politiken, som inte skäms över sina åsikter :)
    När jag nog - kanske - kommer att berätta för henne - så veet jag inte alls hur denna story kommer att sluta . . . :) :/
    Ha en skön fortsättning på denna vecka du också min vän på Gränsen :)
    Värmande kraamis från mig i Viken
    :D

    SvaraRadera