Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

torsdag 16 februari 2012

Hoopppsan och änglavakt:)

Jösses så energierna snurrar fort just nu - t o m vovvsan känner av dom :)


Jag vet inte hur jag ska berätta, så att det inte blir alltför rörigt och snurrigt . . .
Men hur som helst - så har hag haft henne här nu - tisdag eftermidda' o igår eftermidda' . . .
Skymning ute - och joggande folk "SAIKare"?? väcker ju hennes intresse, hm :/
Jag lyckades parera den största hopen av sportande killar - och missade dom som var lite efter . . .
Men - det gjorde inte hon! . . . 
Och dom kom i samma veva som jag fick nå'n atack av vinterastma . . .
Och det utnyttjade ju hon - förstås . . . 
Hon - bara ryyyckkkkte till - och där var jag - liggandes i snön - 
men med fortfarande ett stadigt grepp om kopplet - släpper visst aldrig jag, fniss  . . .
Jag ligger där - och får ingen luft (eller rättare sagt, så fungerar inte utandningen som den ska) :(
Att resa mig är som att bestiga Mont Everest . . . men upp kom jag . . . 
Fortsätter en liten bit - ställer mig mot ett stängsel för att få kraft o stöd . . .
Och  - Då märker jag att min mobil inte var kvar i min ficka . . . jädrans också :(
Vi stapplar tillbaka dit jag "tror" att jag låg så vackert - men jag såg ingen mobil . . .
Jag fick syn på en bil som stod still strax intill - gick mot den för att be föraren lysa mot marken . . .
Det var bara det att jag inte insåg att jag fortfarande var kvar i min "andningskoma" hm . . .
Så - när vi kom fram till bilen - hoppar vilda vovvsan mot bilen . . . var ju en hund inne där :)
Den kvinnliga föraren blev förbannad (var väl naturligt o förståeligt) 
Men se'n hjälpte hon mig att lysa på marken - men ingen mobil . . . 
Jag bara skakade i kroppen . . . såg mig även få betala skadestånd till kvinnan för bilens lack :(
Vi flyttade bilen för att inspektera sidan under en gatlykta - men vi såg ingenting . . . inte då iaf.
Hon fick iaf mitt visitkort, så att hon kunde kontakta mig om hon hittade något i dagsljus . . .
Väl hemma fortsatte jag att bara må pyton . . . bara satt och skakade o betedde mig :/
Ringde min son för att "beklaga mig" och till några änglavänner också förstås :)
Vovvsan bara var moloken och stilla - förstod nog att något inte var som det skulle :)
Så - JAG fick flytta mig till henne, krama henne - tala om att jag älskade henne (trots allt) för det bara gör jag ju :)
I så'na stunder är vänner och änglarna det härligaste som finns :)
En av mina änglavänner är här i Viken just nu, så jag fick passande en skön och djup healing av henne idag, så skönt så - precis vad jag behövde :) :)
Vi gav varandra behandlingar - för när man ger så får man - blir en positiv spiral - visst är det bra :)


Men - tack vare att jag ju har mina änglar med mig, så slutade allt så lyckligt :)  
Min son hittade faktiskt mobilen där den låg i snön - flera timmar efter - 
och fick dessutom igång den igen, jippieeee :) :) 
Tala om att änglarna är med, eller :)
Så nu är det bara att hoppas att även bilen inte fick sig ett "minne" av busvovvsan,
att allt gick bra även där, men jag tror det, annars hade nog kvinnan ringt redan :) :)


Så - just nu mår jag faktiskt toppenbra - precis som jag och vi alla är värda :) 


Nu ska jag ut - kanske till "mitt" härliga och fräscha loppis och second hand på lagomt gångavstånd :)


Änglavakt och änglakraamis på er alla fina som hälsar på mig o min blogg :)
:D

4 kommentarer:

  1. Hoppsan! Ni verkar ha det livat därborta :O Men slutet gott - allting gott :) Skönt att mobilen återfanns också.
    Självgivet s e r Fly allt - även det du inte hinner lägga märke till! *ler* Tur att det var mjuk snö där du råkade falla så det inte gjorde så ont - kanske? Vilken tur att du hade Änglarna med dig! En bamsestor KRAM kommer från Gränsen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja - hoppsan kan man säga . . .
      Och - allt gick sååå fort :)
      Mmmm - Visst seer HON allt, hm :/
      Gaanska så mjuk var nog snön, men det jobbiga var - andnöden . . .
      Och - se'n har vi alla som nog kollade på "cirkusen" . . .
      Eller - dom joggande killarna . . .
      Eller - kvinnan i bilen . . .
      Jobbigt också att ligga där raklång o försöka övertyga folk om att hon är så snäll såååå - bara "vild" . . .
      Men en sak är ju säker - och det är att ingen kan hjälpa mig, för då skulle vilda busan "vakta mig" . . .
      Bamsekraamis med änglakraft på dig mä
      :D

      Radera
  2. Tror att det är dags för er att träna "plats" kommandot med lilla Fly! Med enbart fysiska krafter är det svårt (om inte omöjligt) att hålla en vuxen hund av schäferstorlek så det gäller att träna kommandon så hon vet vad hon ska och får (eller inte får) göra i vissa lägen. Du och din son och Fly behöver några genomgångar tillsammans och sen träna var och en på sin tid. Det är väldigt viktigt för att det ska fungera bättre i framtiden. Hoppas ni tar er tid för detta! KRAM till både dig min Vän & till Fly!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu höll jag på att radera din kommentar, var verkligen inte meningen :)
      Hon vaktar ju mig, helt klart - men hon måste ju även veta NÄR hon inte behöver o ska :)
      Jag har pratat med "käre sonen" nu ikväll, för hon ska sova här.
      Hoppas det gick in i "skalet" :)
      Varma kramen från mig till dig
      :D

      Radera