Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 25 februari 2012

Vårliga känslor på väg :)

Åh, så härligt det känns i hela kroppen :)
Ja, så härligt det känns i hela mig idag :)
Jag kände mig så härligt glad och fräsch när jag o min nya fräscht röda vårliga kappa var ute o gick idag :)
På fötterna hade jag inte heller dom tjockaste kängorna - utan nättare stövletter (fast mä varm sula i) :)
Solen sken och trots att det blåste lite - 
var det så skönt så :)
Mössa och vantar på - så kände jag mig varm o skön :)
En skönt virkad grå generös sjal om halsen - under kappan - gjorde också susen :)
Tänk hur olika vi blir behandlade av andra - beroende hur vi är klädda . . .
Kommer jag i mina "hundkläder" och sjavar runt - 
så blir jag behandlad därefter :)
Och nu då, när jag är fin i min nya kappa, fina handskar osv, då fick iaf JAG annan behandling.
MEN - ska det behöva vara så?
Eller utstrålade JAG nå't annat? Nå'n annan kraft eller så?
Är vi så fördömande, egentligen - går vi mest på det yttre?
Bryr vi oss inte lika mycket - hur vi är - inombords - 
vårt riktiga o egenliga jag ???
Jag hoppas och tror att jag iaf behandlar alla lika - och är lika inför alla . . .
Men - jag är iaf glad o nöjd med min varmt röda kappa i ull o kashmir, kan inte hjälpas dä :)
Och - för mina soppmuggar i gult o orange, stora o härliga - 
också från loppis :)
Ja, jag är nog bara loppisfrälst - bara älskar loppis o second hand jag :)
För där finns ju bara sååå härliga fynd, som får leva lääänge hos mig eller nå'n annan :)


En icke fördömande - MEN värmande o kärleksfull kraaam  till er alla fina från mig i min härliga Vik
:D

2 kommentarer:

  1. Jag tror att du har rätt i det där med klädernas påverkan på en del människor. Fast själv tänker jag sällan på det så jag reagerar inte på hur "folk" tittar på mig ;-) Jag är JAG och bryr mig inte (numera) om vad andra tänker om mig! När jag var yngre så var det lite annat - då tänkte nog man mer på hur andra ser på en. Och dessa soliga vårvinter dagarna är så sköna att vistas ute i! Man får krafter att orka med allt - även dom negativa bitarna av livet. Hoppas dom fortsätter så man kan vara ute dom flesta dagarna! Önskar dig en riktigt skön söndag! KRAM från Gränsen

    SvaraRadera
  2. Mmmm, visst är det toppen just nu :)
    Solen skiner o solen försvinner :)
    Blåsten tar också bort en del av snön :)
    Och - jag håller med dig, inte bryr jag mig såå heller - men, det ÄR spännande att se hur vi människor funkar och styrs av det yttre :)
    Men - röd o fin - och VARM o GO är den :)
    Nu ska jag meditera för en bättre värld du fina, så ha det bara bäst på Gränsen :)
    Änglabeskyddande kraamisen på dig du fina
    :D

    SvaraRadera