Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 8 januari 2012

Varda'n här igen :)

Visst är det skönt med lite ledighet, 
men nog tycker då jag att det är skönt att allt börjar bli "normalt" igen :)
Då kanske nå'n undrar som så: Vad är egentligen "normalt"?
Vi bor ju i ett land där det helst ska vara "lagom" eller "normalt" - eller hur :)
Men - nu är jag ju inte så där värst "lagom" kanske - o inte heller "normal" -  
men nog känns det skönt att december med sin hysteri över julen och matbjudningar osv har hägrat är över för denna gången  . . .


I år har väl även jag haft några fina dagar - och det tackar jag ödmjukast för :)
Men - för mig känns det ändå bäst att nu januari börjat och att året är på rätt sida igen :)
Vänder mot ljuset och värmen (trots att det just nu är halt och ganska så kyligt), så känner jag att det härliga ljuset (som jag bara älskar) är på stort G just nu :)
På mitt bord brinner massor av värmeljus just nu - på en bricka tätt tätt och i två fina kupor :)
Jag bara älskar att tända ljus :)


I dag behöver jag det mer än nå'nsin, för jag har suttit med redovisning med min firmas papper - 
OCH - jag bara avskyr det jobbet - spar det ända in i det sista - fast jag vet att det blir jobbigare :/
Iaf tyckte nog jag att jag var ganska så flitig idag - och fick en stor del gjort - om jag får säga det själv :)
Min revisor är bara så toppenbra, så henne behåller jag även om jag flyttar till Järna eller var jag nu hamnar, är nog bara änglarna som vet dä :)
Du vet väl att du är guld värd - tack för att du finns för mig :)


Jag önskar er alla fina en god början på det nya fantastiska 2012, som jag känner bara blir ett toppenår :)


Och nya krafter och energi får ni snabbt om ni inte bara lever på snabbmakaroner o korv - utan även stoppar in lite grönt varje dag också :)
Njut av rotfrukter - gör soppor o grytor, för dom är ju så smaskiga och värmande - och energigivande :)
Och - glöm inte det bladgröna, som ju är så fullproppade med nyttigheter :)
Men - varför och tyvärr försvinner den härliga färska grönkålen så snart som julen dansat ut - och nästan innan dess? fattar inte det jag . . . :/


Nu ska jag gå och värma lite glögg och bre lite philadelfiaost på pepparkaka till - gott :)


Kraft o ljus och änglars beskydd på er alla fina i halkan :)
från mig i min Vik
:D

2 kommentarer:

  1. Ja, välkommen vardagen :D Jag håller med dig om att ibland vill man slippa vissa saker man måste göra, men det är SÅÅÅ skönt när jobbet är gjort eller åtminstone på god väg :) Så mycket halka har vi inte här - förutom ibland när dom plogat för noggrant så det har blivit en alldeles för slät yta på vägen :( Snön är ju inte hal här (normalt sett) utan helt underbar att gå på. Just nu har vi ca -14 grader, vilket känns lite kallt eftersom det inte har varit någon riktig kyla här tidigare i vinter. Men nu är det väl dags för det! Jag hoppas du hittar din rätta plats under detta år och det känns ju som att detta år borde vara bättre än dom förra - åtminstone för min del. Men det återstår att se... Ha det riktigt skönt och njut av det lilla som ger nöje! KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja, jag förstår att vi två känner lika här :)
    Och - visst är det skönt när det är klart o blir fint o perfekt, precis som jag vill :)
    Birr -14 grader är för kallt, gillar inte :(
    Idag var det tjock tjocka kläder på, för vi hade också ca 12 kylslagna grader :/
    Jag vet också att jag under detta fina år kommer att hamna på rätt plats i livet, bara känner så :) och så gör även du min vän :)
    Njutningsfull änglakraamis på dig från mig
    :D

    SvaraRadera