Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

fredag 20 januari 2012

En go kram o ett rejält andetag :)

Vet ni att imorgon - lördagen den 21 januari - 
är det kramens dag :)


Visst låter det härligt - Men visst är det bättre om det är kramens dag - alla dagar :)
En kram är gratis 
En kram ger så mycket gott
En kram gör så gott
En kram med öppet o ärligt hjärta, kan bara göra gott
En kram med kärlek och ärligt menat - är så kraftfull :) 
Eller hur?


Den 3 februari är det andningens dag - helt underbart :)


Men - som ni vet så mässar jag även för att vi ska andas riktigt o djupt - varje dag, eller hur - in genom näsan och en låååångsam utandning genom munnen, djupt ner i magen :)
Vi andas ca 25000 andetag varje dag - och när vi andas ytligt och "fel" så får vi faktiskt syrebrist
Med en optimal andning ökar syreomsättningen i kroppen
Ditt hjärta o dina lungor blir starkare och fungerar effektivare
Utrensningen blir mer effektiv med optimal andning
Diafragman stimulerar viktiga organ och är vår viktigaste andningsmuskel. 
En bra diafragmamuskel ger en rytmisk stimulering av hjärta, magsäck, lever, tarmar och lymfsystemet.
Hjälper dom att utöva sina arbeten . . . Suveränt eller hur :)


Så tänk på att kramar och djupa o "riktiga" andetag är läkande och helande för hela dig :)
:D

2 kommentarer:

  1. Kramens dag missade jag men det går väl att ta igen en annan dag? :) Har följt intresserad det finska presidentvalet och mer spännande blir det i den andra omgången! Idag börjar i alla fall Drakens år så nu ska väl allt bli bättre? Eller hur? Har även många andra saker som fångar mitt intresse just nu: mest en flicka och två pojkar, men dom skriver jag mer om någon annastans när jag får tid över :D Just nu har jag fullt upp! Men jag önskar dig ett riktigt härligt början på Drakens år & Lycka till med allt! Vi hörs :) KRAM från Gränsen med -22 i termometern!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kramens dag eller inte, visst både kan vi och ska kramas så ofta vi bara kan :)
      Se'n var det andningen o Andningens dag, viktigt det också, eller hur :)
      Du har finska valet och här har vi Juholts spark i baken . . . skönt dä' :)
      Spännande - har du en till blogg?
      Nu blir jag nyfiken vad som händer i ditt liv, men önskar dig allt bäst förstås o stöttar dig :)
      Och Drakens år blir bara så kraftfullt o händelserikt, lovar dig, känner det på mig i varenda cell i kroppen :)
      Allt det bästa önskar jag dig, med änglars beskydd förstås - vet du ju :)
      Värme o ljus på dig i din kyla, birr.
      Värmande kramen på dig från mig som haft som mest kring -10 gr här i Viken
      :D

      Radera