Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

torsdag 22 juli 2010

Hälsosam livsstil :)

Det kortet fick jag idag, med Raphael, som säger åt mig och er som vill att vi ska:
* äta hälsosamt
* motionera efter vår förmåga och
* tänka på att få god sömn . . .
Tack, ska jag tänka på själv och försöka att föra vidare :)

Även jag har mina "slaskdagar", så tro inget annat, men som det sägs: Det är viktigare att tänka på vad vi äter gör så gott som varje dag och inte vad vi bara gör o äter ibland :)

Är jag knäpp eller inte??? Jag har suttit ute på bakongen i störtregn, som även blåste in litegrann på balkongen, men va' gör välan dä :)

Nu är det bestämt när jag ska åka ner till Västmanland iaf :)
Jag åker freda'n den 27 augusti och hem på sönda'kväll den 29 aug :)
Sista sucken för att utnyttja sommarkortet, som gäller i och mellan: Gästrikland, Västmanland, Dalarna och Örebro län :) och jag får åka hur mycke buss, tåg osv jag vill för 250 kr under dom dagarna, häftigt va :)

Jag är väldans sen idag, har hållit på att fixa hemma och så har jag ju pratat med min väninna i Västmanland om att komma ner till henne för att hälsa på - och så'nt tar ju tid, som ni kanske förstår :) Dom samtalen brukar dra ut på tiden dom, hm . . .

Nu ska jag fixa mig färdig för dagen och kasta mig ut i sommarregnet, måste nog iväg och handla idag också, nåja, finns alltid paraply :)

I matlådan idag la jag i god skruvpasta med wokad broccoli, lök o körsbärstomater som fick puttra i ostgrädde, så gott :)

Ha det bäst - och huka er för regnet, men det känns faktiskt ganska så skönt :)

Sommarregnig kraaamis från mig i blöta Viken :D

2 kommentarer: