Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

onsdag 2 september 2015

Skadat mig - mitt i september o regn :O

Nu kommer ett inlägg med "rivet" lillfinger :O/ 
Jo, jag råkade riva mig på ett sån't där rivjärn med bara en rivsida på, som jag liksom håller i ett "skaft", hm . . .  Jag slant till med handen - och vips hade jag rivit bort en bit av sidan på lillfingret -    på högra handen dessutom :O<
Jissessssss va' det droppade blod - hördes riktiga plask på golvet, när jag snabbade mig in i badrummet för att klippa till plåster :O/

Sängen fick jag bädda om med sämre sängkläder - samt ett gammalt badlakan - utifall jag skulle blöda igenom - ville ju inte riskera att söla ner och förstöra min fina säng, som jag är så rädd om :/

En väninna och granne fick hjälpa mig att klippa bort alla lager av plåster - och plåstra om snyggt och smidigt - mitt lilla lillfinger fick även doppa sig i lite kolloidalt silver - Gissa om det sved och brände, men det var det värt - bort med infektion o bakterier :O 

Nu har jag bara ett plåster (ett sån't där effektivt läkande skavsårsplåster) - jag riktigt ser att det bildas ny hud under plåstret, skönt dä' :)


Och - allting ska ju hända när det är som mest olägligt - hade en kund dagen efter på förmidda'n, men jag fixade det - Hon fick en skön o djup "plåstrande" behandling, hi hi :o)

På samma gång passade hon på att köpa nytt filter till sin suveräna filtrerande joniseringskanna för det härligt friska basiska hälsobringande vattnet - var visst intresserad av tätare byten av filtret än vad som rekommenderas - är ju aldrig fel det heller :o)

September månad har klampat in med regn och blååååst - paraplyet höll på att vändas ut o in, men höll under promenaden iaf :<

Jag längtar redan efter nästkommande vår o sommar, men än har vi väl inte helt förlorat det sköna vädret att gå ut i - eller att fortfarande kunna sitta utomhus på uteplatsen - får väl bara inte hoppas att det är så - få be en värmande bön till mina änglar om hjälp för lite lite mer sol iaf :O

Gosvovsan skulle ha varit här idag, torsdag och fredag - men hon kommer på 2 st 12 timmarspass lördag o söndag istället (precis då ett nytt oväder verkar dyka upp, hm :O 

Det är så kämpigt att ha henne här när regnet vräääker ner - allt blir så hårigt och blött - lukten är inte heller så fräsch då, när hon är genomsur av regnet - trots att jag verkligen torkar av henne noga!!!
Men - hon är ju bara min ögonsten, så vi får det nog säkert mysigt mä' - tror då jag iaf :O)

I går gjorde jag en en liten mysig tripp in till Gävle - besökte Indiska - Åhlens och Flanörs små butiker :)
Hittade små fynd som blev så fina här hemma hos mig - kul att med små medel förnya hemmet, eller vad tycker ni :o>
Inte var det sämre att bussresan t o r bara kostade 24 kr - eftersom jag utnyttjade rabatt + omstigande buss - ibland har vi tur eller hur :*>

Tyvärr verkar det bli fel i texten - ska ju inte vara vitt i bakgrunden - men så svårt att ändra också, försökt flera gånger och får absolut inte bort felen - när jag skriver just nu - hoppas att ni kan läsa och ta del av det iaf :)


Kraam så länge och ha det bara bäst i regnet, 

:D

2 kommentarer:

  1. Halloj! Nu ska jag se om jag lyckas skriva här för min dator tjorvar (som omväxling) :/ Men skam den som ger sig! :) Vad trist att du gjorde illa dig. Hoppas det läker snabbt! Här blir det flyttning om ca två veckor så det är full rulle och jag hinner nog inte så mycket ut på Internet under dom närmaste veckorna! Önskar dig det allra bästa på alla sätt och vi får höras senare! KRAM

    SvaraRadera
  2. Oj, hoppas allt ordnar sig för dig min vän :/
    Förstår att du har det kämpigt nu - höll ju själv på med flytt o stress för ett drygt år se'n :o
    Tjat eller ej, men änglarna ÄR med dig :>)
    Tänk hur kämpigt du hade haft det annars :o>
    Och JAG är ju också mä' - skickar healande kraft till dig - nuuuu :)
    Hur jag nu har nå't att ge just nu, när allt bara "rammar" under mig :O Skriver mer om det se'n när jag orkar och vet mer, puuuh :O
    Även jag önskar DIG det allra bästa i kärlek :)
    Kraaam från mig i Viken, där vi faktiskt haft en ganska så fin dag (iaf vädermässigt) idag,
    :D

    SvaraRadera