Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 4 november 2014

Stendövt, hm :/

Behandling med Revaxör - inte bra för mig iaf :/
Men - jag var tvungen att droppa så'nt elände i mina öron i 3 dagar innan imorgon, onsdag - då jag skulle ha spolat mina öron där på Manpower Hälsopartner . . . men nu ska jag inte dit imorgon för jag har redan spolat öronen idag . . .  Detta p g a att jag blev stendöv igår kväll efter att ha droppat i Revaxör i öronen i går kväll :O Hörde inte ens ett endaste dugg ens i mobilen med högtalarna på - och det brukar jag kunna göra vid hörselproblem, men nu var det hundraprocentig dövhet som jag drabbades av :O
Så - det gick inte ens att ringa nå'n för att be om hjälp - fick smsa några av mina vänner, 
men vad kunde dom göra mitt på sena kvällen - 
utan att skicka kärlek o healing :) 

Så - idag var det jag som tog mig i kragen - och lommade iväg i total ljudlöshet - till Manpower Hälsopartner för att få hjälp - och den söta tjejen i receptionen förstod att jag inte hörde ett endaste dugg, så hon skrev snabbt en lapp: 
Du ska sätta dig ner en stund, så får du träffa en sköterska som kollar dina öron :)
Det gjorde jag - men gissa om det var svårt att veta när det var min tur, hi hi . . . Jag reste mig ett flertal gånger - och följde t o m med en manlig personal (var nog en läkare det, hm) och inte ens HAN fattade först att det inte var JAG som skulle till honom - utan söta receptionisten sprang efter oss - jag såg att deras läppar rörde sig - och receptionisten pekade att jag skulle ut till väntrummet igen, hm o hm :/ 

När "MIN" sköterska ropade in mig tittade jag åt fel håll, så jag uppfattade inte det - så receptionisten (den söta o rara) viftade till mig åt sköterskans håll - ja, hi hi så det kan bli - ibland, hm :O)
Jätteproffsig personal - och sköterskan var så effektiv, mänsklig och inte alls byråkratisk - då jag berättade att jag måste ha skadat högra örat i hörselgången eller så - och så pass att det t o m blödde ganska så duktigt i går kväll (t o m igenom en tuss med fetvadd) så började hon med det oskadade örat - så ljuvligt att bara höra med ena örat, går bara inte att beskriva :) Se'n haffade hon en läkare på språng mellan två patienter, som gjorde en snabbkoll om högra örat gick att spola, eller om det var för skadat för det. Och som tur var godkände han det (med glimten i ögat) - men stora förmaningar att "OM det gjorde ont, skulle jag säga till!! Sköterskan sa till honom att "hon är nöjd att höra med ett öra hon" . . . Ler :O) Se'n kom han tillbaka för att inspektera "ingreppet" - och han var nöjd med resultatet - och så även JAG :) 
Vad det var för fel??? Jo: STORA VAXPROPPAR!!!

Så nu hör jag allt som vanligt igen - en aning öm i skadade örat bara, men ingen fara, då jag inte är av den pjåskiga arten, hm :) Hoppar högt vid sms på mobilen - och förstår nu varför Gosvovsan skäller o vaktar, för jösses vad det har smällt från porten vägg i vägg med mitt sovrum idag :O Men allt är bagateller ju, och just nu njuter jag av livet - av att höra - av att förstå att det är JAG som gäller nu - att jag ska tänka på mig själv för en gång skull :) Svårt att fatta, går sakta men säkert in, hm :) 

Ingenting är omöjligt - det omöjliga tar bara liiite längre tid ju :)
Och - där på Manpower Hälsopartner är dom mycket mer öppna för helhet och alternativt tänk :)

Ha det bäst och stor värmande kraamis på er alla fina, hörs nog snart igen :)
:D

2 kommentarer:

  1. Jag skulle också behöva rensa mina öron - från allt skit dom hört och samlat på sig under årens lopp :D men vågar inte testa Revaxör för det hände precis samma sak för min systers man när dom gjorde det. Han hörde ingenting!!! Nu var ju tur i oturen att dom är två i hemmet och hon kunde fixa tiden på VC och dom lyckades åtgärda problemet. Men vad skulle jag göra om jag inte hörde något??? Dom vill inte spola innan man har försökt själv men jag vågar helt enkelt inte :'( Och här finns ingen möjlighet att bara dyka in där utan att ha bokat tid i förväg... Måste kolla med dom när jag ska dit nästa gång (för att lämna prover) hur jag ska göra och ifall dom kan göra ett undantag! Jo, jag har ju sovrummet precis brevid Entren så det hörs en hel del, men jag har vant mig någorlunda nu så det stör inte så mycket! Lycka till nu med hörseln och allt annat. KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, så då berodde nog denna dövhet på dessa skitdroppar ändå, jäklar - och jag som trodde att det bara bar JAG som är onödiskt nitiskt och avig mot kemikalisk medicien osv!!! :O Men - jag fick ju enormt proffsig och empatisk hjälp. Jag är nöjd idag, för det var en pärs det här, puh :O
      Nog tror jag att även DU min vän får hjälp om du förklarar hur du känner osv - och kanske nå't Manpower finns i din närhet också, kolla upp det :)
      Och ja, hi hi - nu hör jag allt skit igen - och helt öppet rakt in för "fysisk skit" mä' :O
      Men jag ÄR nöjd, tacksam o glad :)
      Och - så'nt jätteoväsen är det väl egentligen inte från porten bredvid, ovant förstås, men så skönt att höra igen :)
      Här snöar det faktiskt nu, men inget fäster än så länge på backen, skönt dä', yr mest runt - blir en lång vinter om det börjar redan nu :O
      Lycka till med DIN hörsel och allt annat bök själv du - och kraamis på dig från Viken :)
      :D

      Radera