Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

onsdag 5 mars 2014

Smältande alla intryck :)

Hemma nu igen - efter en innehållsrik, kärleksfull och spännande resa :)
Men - lite mysko var det att göra denna andliga kurs - och inget höra :O
Jo, just det - stendöv var jag . . . men nu hör jag iaf på vänster öra :) 
men fortfarande nästan stendöv på högra örat :/
En jätteintressant kurs, som pågick både lördag och söndag - långt in på kvällarna också :)
Liite jobbigt för mig, som ju inte har alla krafter i behåll - men tog väl in informationen genom porerna och in i Anden :)
Det delades ut hederspris till en helt fenomenal kille - så härlig att lyssna på - vilka budskap han har (om jag nu hade kunnat höra :/ . . . och vilken röst han har :O - har även en så charmerande drygt 20 årig dotter - mörk med blankt svart uppsatt hår, klädd i underbar purpurröd långklänning - så vacker . och inte ett dugg högfärdig - så ödmjuk och gullig :) :O 
Hemma hos min väninna var det middag på fredagkväll - 6 stycken var vi totalt - jättetrevligt, trots att min goa väninna visst hade ordnat nån slags "terapistuga" - så där låg nån i en massage"maskin", nån satt med infrarött ljus och behandlade sig, en tjej fick healing och balansering av mig - och ytterligare en låg i en maskin som balanserade diskarna i ryggen :) Bara jag och min väninna som inte fick nå't . . .
Men - jättegoa gäster, väldigt god mat och dryck . . . även lite vin :)

Det bjöds på Halloumipannkaka (så god) och en lika god laxsoppa :)
Har ni inte provat Halloumipannkaka - så gör det :)
Helt mjölfritt - passar mig, som undviker mjöl (iaf vitt) så mycket det bara går . . .
Och - den är bara så fantastiskt god, så ni måste bara prova :)
Enkelt: Bara smält halloumiosten i en panna i ugnen, ha över pesto och små coctailtomater - 
in igen i ugnen :)
Tadaaaa :) Färdig att avnjutas :) Så snabb o lätt :)

Hemresan gick jättebra, trots att jag somnade rejält på bussen - vaknade med ett ryck (av något konstigt ljud som jag själv gjorde - och av att chauffören och en passagerare tittade på mig :O
Väl framme i Viken kämpade jag på med min lånade alltför stora hjulväska - envis som en tiger . . . 
När en jättelång äldre herre (mellan 75 o 85 år och säkert  2 o 30 lång (jooo det var han, lovar) - erbjöd sig att hjälpa mig med väskan en bit :) Tackar, tackar - men då såg jag mig själv, gåendes bredvid honom med sjumilasteg - och hälften så lång ungefär :O Jag tackade varmt för erbjudandet och fortsatte att dra hem väskan själv . . . har ju mycket kortare väg "hem" nu . . . så allt gick bra - ändå :)
Tror nog att en mindre hjulväska passar mig bättre - trots att jag då får bära kylväskan på axeln . . . 
Kylväskan måste ju med, för jag måste ju bara ha mina smoothisar med mig, hm :)
Men det ÄR lättare för mig att bära dom i kylväska - än att ha dom i en alltför stor kylväska . . .
Nu - när jag väl är "hemma" (i min evakueringslägenhet) försöker jag smälta alla intryck från kursen som jag gick - och alla intryck i övrigt som jag var med om :) 
En fantastisk resa med gudomliga upplevelser - men även mentalt och fysiskt jobbig för mig :)

Ha det bäst - ta hand om er på bästa sätt - både mentalt, andligt och fysiskt :)
:D

2 kommentarer:

  1. Ja, föreläsningar och kurser kan vara väldigt jobbiga också - samtidigt som dom är intressanta och man lär sig nya saker :) men nu är du som sagt "hemma" igen - i ditt tillfälliga hem så att säga *ler* och får koppla av och smälta alla intryck! Så småningom sjunker allt in :D Ha det bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja - men det var helt fantastiskt ändå :)
      Helt värt att vara med på - till 100 % :)
      Helt underbara möten med fantastiska människor, både från när o fjärran :)
      Att jag blev så trött beror ju på mina medfödda begränsningar, som jag ju även stärkte där :)
      Ja - och "hemma" :/ var är det nånstans :/
      Kramis och tack för för pepp :)
      :D

      Radera