Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 25 januari 2014

Bläää o usch!!!

Det är som dom säger . . .
Familjen får vi automatiskt - vare sig vi vill det eller inte . . . 
På gott och ont - skulle jag vilja säga, men just nu mest på ont - om jag ska va' riktigt ärlig :/
Vet inte just nu om jag orkar ha mer kontakt - med mamma o den där s k brodern . . . 
Vet inte om jag orkar ta mer skiit längre . . . 
Vet inte hur länge till jag vill vara den där tillåtande "soptunnan" . . .
som bara har krav och nästan inga rättigheter . . .
Och framförallt att inte få respekt, för den jag ÄR - att inte "bli sedd" och behandlad som den vuxna kvinnan jag nu är!
Nä' . . . för mig är mina underbara änglavänner min främsta familj - eller dom går i alla fall före den familj jag råkar vara infödd i . . . men mina barn är ju naturligtvis väldigt viktiga för mig, så dom är ju viktigast - Gosvovsan också förstås, för där har jag villkorslös kärlek :) 
Så mina nu vuxna barn - och mina änglavänner går först - men jag har nog blivit (och blir) för illa behandlad av "min infödda" familj - för att orka ta mer shiiit!!! . . .  är för värdefull för denna nedbrytande och trakasserande behandling - godkänner inte den längre - Nog nu! 
Summa summarum - så funkade det inte mellan mamma o mig idag . . . fick inte närma mig henne, smörja in hennes onda knä med liniment (och inget annat heller/ inget dög) . . .
Jag skulle bara sitta i fåtöljen - TYST - och när mamma fick telefonluren av en personal, ville hon naturligtvis gå iväg från rummet, så att JAG inte hörde något - och inte heller kunde klura ut vem som ringde . . . 
För - jag är ju så nyfiken osv - Jag sa högt åt henne att sitta kvar och fortsätta samtalet - och gick in på toan en stund - samtalet avslutades - mamma gick till personalen och lämnade telefonen - när hon kom tillbaka skyllde hon bara på att TV:n var ju på, så då hörde hon ju inget - men hon hade ju suttit där med tvn på och pratade i luren!!! Det var bara JAG som var fel - Det var bara JAG som inte skulle höra osv :O
Sa bara till mamman - att nu går jag hem, för jag ville inte vara kvar i denna destruktiva miljö o dåliga energier . . . Hon bara satt där - med arg blick och "rygg" - hon klarar sig bra utan mig - kanske bättre!
Ringde den så kallade brodern på hemvägen - och upptäckte . . . att han var precis lika programmerad som mamman :O Han fattar inte heller att han kommer att bli helt ensam om allt ansvar med flytt och boende för mamman närmare honom, då jag är hindrad från att få information om kön osv dit mamman ska - så jag kanske blir helt befriad från allt ansvar och "spott o spe" . . . 
Orkar inte längre  jag :I :O
Skulle så väl behöva komma bort - samla kraft . . .men nu hade jag fått fel datum för programmet i Kallhäll, Var inte förrän första helgen i mars :/ Så besviken jag blir :/ 
Jag har nog inte råd att åka dit både denna helgen och helgen i mars . . . tyvärr :/
Jag ska meditera till mina änglar för att få kraft o balans :)
Kärlek och ljus på er alla :)
Hoppas att ni har bättre energier ikring er än vad jag har . . .
:D

2 kommentarer:

  1. Ja, så sant; så är det ju! Släkten får vi när vi föds – oavsett vad vi vill!
    Men det sägs ju att allt har en mening: så kanske dom behövs för att vi ska lära oss att slåss för våra egna rättigheter och stå på oss?
    Jag försöker tänka så och numera funkar det ganska bra då jag VÄLJER själv vilka jag vill umgås med, när och hur länge :D
    Men jag förstår att det känns jobbigt då du ändå vill hjälpa mamman och hålla kvar kontakten.
    Men du kanske slipper undan en del av ansvaret också då!
    Dom vuxna barnen är ett kapitel för sig – även för mig :O
    Men jag försöker tänka likadant där: att JAG väljer OM och NÄR jag ska ha kontakt med dom – åtminstone delvis! Ibland måste man kompromissa :O
    Vad trist att det var fel helg som du tänkte på när du skulle åka :) Hoppas det löser sig till det bästa!
    Håller på för övrigt att fixa allt inför resan – som absolut inte kommer att vara enbart nöje :P Men man får ta det onda med det goda och försöka hålla god min medans det varar :P Önskar dig allt gott och Änglarna är ju med! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja usch ja . . . jag har några jobbiga veckor - och en vecka kvar - med dubbel uppbokning - eller trippel :O mamman, vovsan, och så mina behandlingar då - mitt i alltihopa :O
      Önskar dig allt bäst med dina vuxna barn med bröllop och allt vad det innebär med stridiga energier och känslor :/ :)
      Sonen fick en avhyvling idag (var han värd, höjde rösten till MIG i luren) pratat med dottern, som verkar vilja att jag besöker dom så snart jag kan :) Inte pratat med mamman i dag, som jag tycker kan sitta och fundera liite, eller hur :) mig behandlar man INTE hur som helst idag, passa er!!!
      Och - ingen fara med min resa - kommer iväg annan dag istället :) var väninnan som tagit fel på helg - inte jag . . . :)
      Jag känner fortfarande att det här blir ett Gott År med hälsa, tur o glädje, så jag hänger på :)
      Lycka till i Sverige så hörs vi :)
      :D

      Radera