Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 7 augusti 2011

Älskade mamma

Just nu mår jag bara så jättebra :)
Orsaken till det är att - äntligen - fick jag fira EN födelsedag på över 10 år tillsammans med båda mina barn :)
Och det ska ni veta - är jag absolut inte van vid - har aldrig förekommit efter skilsmässan -99 . . .
Nu väntar jag bara på att få fira deras födelsedagar - och på rätt dag dessutom - tillsammans med dom :)
Ja, jag är fortfarande alldeles varm inombords - bara för att allt blev så mycket bättre än jag nå'nsin vågat hoppas på :)
Allt började med att min dotter ringde, för att berätta att dom ville "komma förbi" när dom kommit hem . . .
Dom var på hemresa från Skåne, från pojkvännens släkt - och resan hade precis börjat . . .


Jag sa att det ville jag jättegärna, men inom mig snurrade alla möjliga känslor runt . . .
Som: Varför? Hur? och "Nu? "Känner dom sig tvungna"? eller varför gör dom så - NU? . . .
För visst är det svårt att ställa om sig från ett känsloläge, som är så invant se'n många år tillbaka . . .
Jag fixade och donade hemma, handlade god kyckling o pasta o champinjoner osv . . .
Oj, tror att det även hamnade en rulltårta o vaniljvisp osv i kassen också :)
För baka hann jag ju tyvärr bara inte, är ju nå't som jag inte har kunnat gjort till så'na dagar under alla dessa år, bara för att allt känns så hopplöst o svårlöst osv . . . 
Då har jag hellre bara låtit dagarna passera, lättaste utvägen - eller? . . .
Men den här dagen - igår - DÅ blev det annat, ler stort :)
Under tiden jag fixade på så ringde dörren - och där var min son o vovvsan - och inte brukar då HAN ringa på dörren heller . . . Han har ju nyckel, eftersom han lämnar vovvsan här på dygnets alla tider o även då jag sover - skulle inte funka annars . . .
Men nu så ringde han på . . . och jag visste ingenting . . . trodde inte alls att han skulle komma . . .
Jag kunde ju inte heller ringa . . . funkar ju inte . . . jag orkar inte det under dom dagarna . . . 
Av honom fick jag en hortensia, lotter (vann 2 nya tialotter) och en sten med texten: "Älskade mamma" !
Vaaaa''' - hade han fått hjärnsläpp?! Eller hade JAG fått hjärnsläpp?! 
Under alla åren som vi haft det så trassligt - och så går han och köper en så'n sten!!!!
Jag blev alldeles stum :) Han såg nöjd ut :)
Han fikade, lämnade vovvsan och stack iväg till kompisar...


Min dotter och pojkvännen kom med jättefina snittblommor och "bantar"chokladpraliner" :)
Vi hade det så gott tillsammans, ingen kritik - inget knäppt - allt kändes fint :)
Tänk så gott att bevara i hjärtat - och DET ska jag göra :)


Av "salongs"gänget fick jag bus o hyss - som vanligt :)
Men det var på freda'n, kvällen innan . . .
Efter ett besök för några veckor se'n hos en av dom inblandade - fick jag syn på en spännande bok:
"Grönt för livet" av Victoria Boutenko" . . . 
Hon (väninnan) såg lurig ut, men det brukar hon ju göra, hm, fattade ingenting jag :) 
Summa summarum blev iaf - att hon beställt en även till mig - och den fick jag som present av "gänget" :)
Den tipsar om varför gröna blad är så nyttiga - även proteinrika - och varför och hur mycket nyttigare ekologiskt odlat grönt är än "gift"odlade . . . 
Den är lättläst och helt utan "pekpinnar" - kan läsas av "alla" . . .
Nu blir det smothies ska ni veta - och jag känner mig bara så peppad, för det verkar inte så tillkrånglat :)


Den goa pizzaägaren var med vid bordet när jag fick boken - log och bjöd mig på cider o pizza :)


Ni förstår säkert att jag känner mig omtumlad, tacksam och kanske även lite älskad - t o m av mina barn :)


Ha det bara bäst ni alla goa och älskade - för undrens o miraklens tid är inte förbi - än :)
:D

10 kommentarer:

  1. Tittade in här och blev lite varmare i hjärtat denna ruskdag. Nyfiken på boken också...

    SvaraRadera
  2. Varmt välkommen till mig Moster Ma med dina värmande ord :)
    Ja, den boken är nå't extra och inte så trist som man kanske kan tro - inte trist alls :)
    ISBN nr: 978-91-633-6214-9
    Lycka till med squashen och odlade gröna :)
    :D

    SvaraRadera
  3. Vad kul för dig med besök på födelsedagen! Inte brukar mina uppvakta mig på födelsedagar heller med annat än ett sms eller mms, men detsamma gäller från mig till dom! Men familjer är olika och har all rätt att vara det! Fast jag är glad för din skull att du fick en trevlig överraskning på födelsedagen! Ha det bäst! KRAM

    SvaraRadera
  4. Kul eller inte, så är det iaf sundare, tycker då jag iaf . . .
    Firar dom regelbundet med sin pappa, så kan dom även göra så med sin mamma . . .
    Stenen var ju bara så kraftfull :)
    Varifrån kom dom tankarna - o till honom t o m som är en drömmare o har svårt att komma till skott o få nå't gjort (förutom på jobbet då, där är han flitig, duktig o omtyckt)
    Och alla är vi ju olika, en familj gör så o en annan si - o tur är väl dä :)
    Kraftgivande o peppande kramisen på dig för detoxen o välmåendet NU :)
    :D

    SvaraRadera
  5. Nog har mina också firat sin pappa varje gång det har varit födelsedag eller farsdag eller annat så länge han levde, men det är ju inte borta från mig på något sätt ;-) Dom vuxna barnen - liksom andra bekanta och vänner - måste själv bestämma över vad dom gör! Jag låter inte sånt påverka mina energier! KRAM

    SvaraRadera
  6. Inte jag heller faktiskt :)
    Men jag är ju naturligtvis glad över att känna samhörighet med mina barn igen :)
    Jag är glad över att dom är avslappnade här hos mig :)
    Jag är glad över att vi börjar känna en familjekänsla igen :)
    Jag är glad över dom sundare energierna, som mina barn är i nu, för deras skull :)
    Trots att jag har utvecklats så mycket och blivit så mycket friskare, starkare o gladare kan jag bara förändra mig själv :)
    Men om jag mår bra, verkar jag så småningom få med mig dom jag vill ha med mig, bra va' :)
    KRAM :D

    SvaraRadera
  7. Ja, så är det! Vi kan bara förändra oss själva! :D KRAM

    SvaraRadera
  8. Visst är det så CiaR :)
    Och skönt är väl dä :)
    Kraaamis
    :D

    SvaraRadera
  9. Tack Basilica :)
    Värmer gott att ha några tummar mä mig :)
    Kraft o ljus på dig o kraaamis
    :D

    SvaraRadera