Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

fredag 12 augusti 2011

Den gröna boken är nu invigd :)

. . . och jag har fixat min allra första smoothie, spännande, uppiggande, näringstät och så förvånansvärt gott :)
Visste ni att gröna blad innehåller massor av aminosyror, som är mer lättåtkomliga för oss - än proteinet från djur o kött :)
För att inte tala om alla livskraftiga o livgivande enzymer och klorofyllet som dom även är fullspäckade med :)
Blasten och det gröna är ju mycke mycke mera närande än själva moroten eller rödbetan osv . . .
Jag var så entusiastisk att jag ringde på hos grannen och bjöd henne på ett glas också :)
Och dagen till ära var det fina vinglas faktiskt :)
Min smoothie:
Blasten av ett knippe späda morötter (noga sköljda i mitt basiska vatten med ph 11.5, som tar bort alla gifter osv)
1 mogen mango (som jag skalade och skar i bitar)
ca 4 dl av mitt basiska joniserade dricksvatten (med massor av antioxidanter)


Jag mixade allt 
Lyfte på mixerns lock (åhhh, vilken fräsch doft)
Hällde upp i dom 2 vinglasen
Ringde på hos grannen och överraskade henne
Får jag vin - sa hon
Nä, det är ju grönt :)
Hennes min när jag sa att det var en smoothie gjord på morotsblast - var obetalbar :)
Moroten är ju släkt med persiljan - och jag kände verkligen av näringen :)


Jag har varit trött hela eftermidda'n idag, men efter den maffiga gröna smoothien blev jag bara sååå pigg :)
Berodde nog på att jag fick en oväntad åktur in till farbror doktorn igårkväll med min onda arm :/ 
Jag tappade tappade balansen när jag masserade i torsdags -  föll lite snett över min klient (vid sidan av, gudskelov) - hon klarade sig :)
Men inte högra armen . . .
Så t o m jag har ätit starka alvedon nu för den ruggiga värken . . .
En väninna skjutsade in mig till en hälsocentral i Gävle - 
Hon ÄR bara en "jordbunden ängel" :O)
Men det verkar inte vara nå't brutet iaf, men värker det har det gjort
Jag slapp åka till akuten - och sitta där och vääänta iaf :)
Det är iaf bättre nu, 
Jag kan ju t o m skriva det här inlägget :)


Njuter av TV:n som visar Meryl Streep o Robert Redford i Mitt Afrika :)


Kraft o ljus på er ni alla i bloggdjungeln
Och har ni inte provat gröna smoothies - prova :)


:D

4 kommentarer:

  1. Låter gott! :D Får se om jag kommer ihåg att kolla ingredienserna till den (eller något annat) när jag går och handlar nästa gång! Det blir i alla fall mer frukt och grönsaker hädanefter, men hur dom tillagas är en annan femma! Jag är såå lat (och enformig) när det gäller matlagning :( Hoppas armen läker snabbt så du slipper ha ont! Jag har jobbat hårt idag så får se vad morgondagen för med sig? Önskar dig allt gott! KRAM

    SvaraRadera
  2. Åh, så roligt att jag kunde inspirera dig min vän :) Men det här är jättelätt, måste bara ha en kraftfull mixer :)
    Spenat, 1 - 2 bananer och ca ½ l vatten :)
    Morotsblast (fräsch och tvättad) med mango eller äpple och ca ½ l vatten :)
    Persilja, vattenmelon, 1 banan och lite vatten blir också en smarrig smoothie :)
    Man kan alltså ta vad man har :)
    Chiafrön ska visst vara bra, just för att dom är så omega3rika :)
    Peppande o kraftgivande kramis från mig med en piggare arm idag :D

    SvaraRadera
  3. Det där låter både nyttigt och gott. Önskar dig en bra sensommarvecka.

    SvaraRadera
  4. Ja, faktum är att det smakar jättegott :)
    Och jag bara känner livsandarna o krafterna fylla upp mig :)
    Dom gröna bladen är ju fullproppade med ursprunglig och naturlig energi o näring, som vi lätt att ta till oss, bra va' :)
    Kramen för hälsa o kraft NU
    :D

    SvaraRadera