Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 9 juli 2011

Gammal dröm

En gammal dröm har blossat upp - igen 
Första gången jag var där var jag bara ca 19 år. 
Jag kom dit direkt dit efter några barnflicksjobb i Söderhamn 
Visste inte alls vad jag gav mig in på. 

Det jag återigen börjat att fundera över är ju på dom underbara och kärleksfulla antroposoferna i Järna :)
Tänk vad jag känner mig manad att fortsätta min livsbana där tillsammans med dom :)

Den jag har att tacka för den nytända gnistan är en ung o jättego tjej, som precis är på gång att flytta dit för studier.
Jag har peppat henne att våga och att fullfölja
Jag har sagt att det bara är så rätt och riktigt för henne att flytta dit
Att hon inget har att förlora - bara allt att vinna . . . 

Tänk om jag vetat att jag även peppade mig själv 
att återigen bosätta mig där :)
Det fattade jag inte - förrän idag :)
Och vet ni va' . . .
Jag tror faktiskt att jag kommer iväg :)

Måste bara kolla lite - hur jag får in en fot (eller 2) . . .

Våga och vinn - annars får du ingenting 
:D

8 kommentarer:

  1. Ja, om det känns rätt för dig så är det naturligtvis helt rätt att du satsar på det! Önskar dig Lycka till med allt och hoppas att allt reder sig snart! KRAM

    SvaraRadera
  2. Jaaa, det känns så :)
    Men DU låter liiite skeptisk, hm . . .
    Det går ju många konstiga rykten om antroposoferna och deras sätt att leva.
    Men dom är ju bara så kärleksfulla o helhetstänkande och helt ofarliga :)
    Mer ofarliga iaf (känner jag) än många andra "vanliga" människor, som inte tänkt till än :)
    Klart, det finns nog även där alla sorter, men nu är det ju så här jag vill o känner - så :)
    Jag har bestämt mig för att våga följa mitt hjärta numera och strunta i rädslorna osv, för då vet jag att jag hamnar - rätt :)
    Jag vet även att du tänker så min vän :)
    Vi två är ju både lika - och olika, visst :)
    Och bra är väl dä mä, tycker då jag :)
    Lycka till med ditt liv osv, vill ju bara att du ska ha det bäst mä :)
    Sommarkraamisen :D

    SvaraRadera
  3. Allting har sin tid. Lyssna till ditt hjärta. Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Japp, så är det bara :)
    Var sak har sin tid här i livet :)
    Och jag tror inte att mitt hjärta sviker mig :)
    Så nu är det bara att kolla - om mina tjänster behövs där, spännande :)
    Somriga kramisen på dig med kraft o pepp
    :D

    SvaraRadera
  5. Nej, jag är inte alls skeptisk ;-) Jag menar precis vad jag säger: Känns det rätt för dig så ska du naturligtvis satsa på det! :D KRAM & Lycka till med allt!

    SvaraRadera
  6. Då så :)
    Men det FÅR du va' :)
    Jag ser att jag skrev lite "galet" . . .
    Och jag veeet att du unnar mig att må gott :)
    MEN . . . jag vet ju inte NÄR - bara ATT :)
    Ha det bäst du goa på Gränsen, för det är du bara värd :)
    Jag vill ju också att du bara ska må bäst :)
    Kraftgivande sommarkraamisen
    :D

    SvaraRadera
  7. Jag vet ju att du "brinner" för allt som är naturligt bra för hälsan och det verkar ju helt rätt med det stället :D Kollade på Internet och förstår att du vill dit! Huvudsaken är ju att du har bestämt dig för att satsa på det. Det tar den tid det tar att ordna allt, men jag är säker på att du gör rätt! KRAM

    SvaraRadera
  8. Hej igen min vän :)
    Kul att du är intresserad o har kollat upp :)
    Ja, dom är speciella, ligger inne med så'n enorm kunskap i helhetsperspektiv i hur allt hänger i hop :)
    Men Den Sjuka Vården är ju livrädd att den antroposofiska kunskapen ska bli mer erkänd o respekterad än vad den görs idag :)
    Det ligger en enormt stor kunskap bakom o jag är väldigt fascinerad över den, som du nog kanske förstår :)
    Vidare info kommer så småningom - om ödet går min väg - förstås :)
    Änglars beskydd o kram på dig från mig
    :D

    SvaraRadera