Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

onsdag 2 december 2015

Tummen upp för mig och min dag idag :o)

Hej igen - ni alla härliga :)
December månad har gjort sitt inträde - men ingen snö i sikte - ännu iaf :)
Just idag har det varit lite fruset med någon minusgrad, så helt suveränt för mig :)
Inget kladd från lera och blask - och ingen snö, som det ska pulsas i, eller ger mig halka - och inte för kallt o bistert :o)
Jag har gått en lång promenad idag - och njöt faktiskt av den :o>

Men innan dess träffade jag en ny sjukgymnast/ fysioterapeut - som gav mig rådet att komplettera mina promenader med gummibandsträning och även använda mina kettle bells  och hantlar för att även träna övre delen av "mig" - och inte bara benen, som faktiskt är väldans vältränade dom :>
(trots att jag fått något konstigt "stopp" i vänster ben - och även smärta i höften, som jag inte är helt hundra på vad det vill säga mig)

Den gulliga tjejen sa även att jag skulle låta "Berta" o "Putte" hjälpa hela mig att må bäst :)
Så - ikväll har jag kört gummibandsträning - både för armar, överkropp - men även för ben, höfter och ländrygg - tummen upp för den sjukgymnasten, som ganska så snabbt fann mina behov :o>

Jag fäster gummibandet på Crossisen "Putte" och på löpbandet "Berta" - så nu får dom vakna upp igen från perioden av "dvala" - för NU kör vi igen :o) 
Kanske kan träna med öppen dörr för att få in frisk luft - även när jag kör inomhusträning - tummen upp för nya hälsobeslut - och för att inte deppa ihop nu under december månad :o)>
Hälsokraamizzzz på dig o dig o dig o dig - från mig i min goa Vik, 
:D

2 kommentarer:

  1. Men så härligt att du har hittat en bra fysioterapeut som hjälper dig att må (ännu) bättre (Y) Och NEJ, ingen risk för depp här under december månad :) Vi har snö och ca -5 grader kallt så det är precis som det ska under december månad! Hoppas det håller i sig! Önskar dig allt det bästa med dina träningspass och även på alla andra sätt! Ha en härlig december och väntan på Julen! KRAM från Gränsen @->- -<-@

    SvaraRadera
  2. Wow! då är DU nöjd med din snö då, toppen dä :>
    Jag unnar dig verkligen att må så bäst du bara kan och orkar, vet du ju :>
    Ja, jag tränar på med gummiband, Qi gong (med mycket benträning) men även för hela mig :) Tackar jag denna tjej för - skönt att komma igång igen :)
    Måste jag för att må så bäst JAG behöver o kan :)
    Nä' - jag deppar inte heller i år (trots december) hoppas att jag slipper - kämpar för dä - och änglarna hjälper mig hela tiden - att inte glömma bort mig själv - och det fina som faktiskt finns ikring mig :o)
    Jo, hrmmm - december just NU fungerar ganska så bra, men julen är inte över - än :o/
    Så - jag tränar på och försöker att pyssla om mig själv - och även träffa mina vänner så ofta jag kan - innan dom "stänger in sig" under julhelgen :o
    Jag ÄR bjuden till Stockholm, men hjälper inte mitt motstånd mot denna "familjemånad", tyvärr :/
    Kanske bjuder hem Gosvovsan - och så myser vi båda tillsammans - så får husse fira sin jul bäst han vill - kanske :/ Bjuder nog hem lilla mamman, som fyller år efter jul - tillsammans med den där brodern.
    Blir nog bra - bara vi kommer in i januari igen - trots att jag ju just nu egentligen inte mår så knäppt, faktiskt, tummen upp för dä' :o>
    Tack min vän - och stora kraamisen från snöfria Viken,
    :D

    SvaraRadera