Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 30 mars 2013

Mitt i påsken 2013

Påsken ja . . .
Men har jag egentligen firat påsk då?
Nä, inte egentligen . . .
Men i torsdags var min son här - och bjöd mig på färsk supergod lax, köpt från Bollnäs :)
Den var så god - bara smälte i munnen - behövde absolut inte tuggas :)
Och - han stannade i en dryg timme - 
I stort sett den tid det tog att förbereda lax o sill, för potatisen att koka klart -
och se'n satt vi och tuggade i oss - medan jag iaf försökte att prata lite - 
"Han" var ganska så tystlåten . . . 
Naturligtvis så tackade jag honom - visade honom att jag var glad och tacksam :)
Jag försöker att sköta mig - att ändra på mina tanke- och energimönster :)

Så - jag har ätit ägg, pepparlax, gravad lax, 
sill från Bollnäs, mmm :)
Jag har ätit glass och mörk choklad och även philadelfiaost 
(min son köpte en jätteburk) :)
Jag har haft en underbar Gosvovvsa här som välkommen gäst - men herrejösses så hon hårar och barrar just nu - som en hel barrskog!! :O
Och - all lera ute där snön smält!!!
Husse såg helt förstärkt ut när han hämtade - "VAR har hon varit? Herregud"?!
"Ute på en långpromenad med mig på nästan 2 timmar" sa jag (hi hi) :)
Om jag har städat till påsken?
Bara lite dammsugning - men annars inget mer - inte lönt....
Jag har så fint ändå, med mina änglar i mitt speciella vardagsrum :)
Och - nu har jag nytt att dammsuga upp - tills hon kommer tisd, onsd och torsd eftermiddag nästa vecka, när husse jobbar - Samtidigt som jag har kunder som kommer också - hjälp så jag kommer att få städa :O
Men - jag måste ju - annars får jag nog Hälsovårdsnämnden på mig, hm - tror ni inte :O

Önskar er alla en skön fortsättning på denna påskhelg, som vi nu är mitt i :)
:D

2 kommentarer:

  1. Vad kul med gäst och god mat! Lax är ju SÅÅÅÅ GOTTT!!! Jo, våren är tyvärr den tid som fina (hund)damer byter päls *hihi* En fin dam måste ju få en ny päls varje år *asg* Och det mesta av det gamla måste dammsugas upp *suck* Hälsovårdsnämnden har nog annat att göra än kolla ditt hem, men jag förstår att du måste dammsuga mycket när hunden vistas där och det måste ju vara rent när du får hem kunder!:D Ha en riktigt skön söndag & njut av vädret när tillfälle ges! KRAM från Gränsen

    SvaraRadera
  2. Jooo,pust och puhhhh :/
    Tänk om hon inte vore så vettskrämd på dammsugaren - då kunde jag dammsuga pälsen direkt från henne :)
    Men - då skulle hon försvinna från sig själv i rädsla, så dä gack inte dä inte . . . så jag får noh fortsätta att springa runt och jaga pälsen - ser dä ut som :/
    Se'n är det lerigt ute nu också dessutom, så jag blir nog även tvungen att våttorka golven flera ggr nu i veckan - puhhhh :/
    Men - hon ÄR ju så go - och jag veet ju hur jag kan få det att glänsa - med liiite mindre städ också, smart eller hur :)
    Soligt - men kyligt - när kommer våren och värmen???
    Längtar så :)
    Vårlängtande kraamis med allt bäst på dig o er fina :)
    :D

    SvaraRadera