Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

torsdag 7 februari 2013

Härligt härligt, men farligt farligt :O

Trots att jag är så galen i ljus i alla de former och typer: värmeljus, kronljus, blockljus, doftande ljus osv, så blev jag riktigt rädd nu för en stund sedan :O
Jag har gett behandling idag i salongsdelen av vardagsrummet - värmeljusen brann fortfarande, ska ju inte vara nå'n "fara" med dom - 
och jag var ju forfarande hemma . . . lämnade inte boet med ljusen.
Inte går jag hemifrån med brinnande värmeljus heller - aldrig i världen!

Jag satt i soffan, vid datorn - kände att det doftade konstigt - inte bränt - utan mera som "parfym" liksom :O
Jag hade uppsikt över en del av värmeljusen - och kronljusen var släckta - men "vad var det för konstig lukt"? Jag reste mig - gick in i salongen - och där var ett av ljusen alldeles helvilt - jättehög låga och bred, har aldrig sett något liknande - Gick inte att släcka heller - blev bara vildare då!!! 
Till slut råkade jag knuffa till ljuset, som föll upp o ner på hyllan och slocknade, puhh :O
Men den fina mörklila sariduken med delfiner på, fick en rejäl stänk av stearin, hm . . .

Får väl stoppa in den i frysen vid tillfälle - ordnar sig, men -hjääälp, kunde ha blivit eldsvåda här -
för jag kunde faktiskt varken blåsa ut värmeljuset eller använda skäppan heller, blev bara vildare :O

Så passa er - även när ni använder vanliga "oskyldiga" värmeljus - för det kan gå - illa - riktigt illa :O
Nu klarade jag mig med blotta förskräckelsen - men inte glömmer jag hur det bolmade från värmeljuset - aldrig i världen ! :O

En varningens kram i kärlekens tecken från mig till er alla fina,
:D

2 kommentarer:

  1. Ojdå! Det har hänt mig en gång att värmeljuset blossade upp till stora lågor så jag välte allt i en kastrull och lade locket på! Lämnar inte heller ljusen brinnande om jag går ut. Det kanske är bra att man skräms upp någon gång så man inte gör misstaget att lita för mycket på dessa ljus! Har tänkt att det kan ha kommit in något under tillverkningen som inte hör dit och som orsakar detta... Men ganska sällsynt verkar det vara...

    SvaraRadera
  2. Japp, blev lite skakig faktiskt :O
    Idag när jag tände ljusen för en behandling, tog jag även in en mugg med vatten - och min pincett att lyfta ett galet ljus med :/
    Måste ha varit ett fabrikationsfel - på miljonen kanske, men huga så'nt elände det kunde blivit :O
    Vi kanske behöver lite "skräms" ibland . . .
    Jag berättar och för detta vidare . . .
    Alltid nå'n som kan bli räddad - kanske . . .
    Vi kan inte rädda alla - men vi kan rädda nå'n :)
    En sällsynt kram på dig,
    :D

    SvaraRadera