Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

torsdag 13 september 2012

Skönt nu :)

Jag vet inte hur ni alla har det och känner - men här i Viken har det varit soliga dagar iaf . . .
Kanske liiite småkyligt - men ändå, när barnen är ute på gården och leker i T-shirt fortfarande :)
Kanske solen åker till Finska Gränsen i morgon, för där har det visst regnat en hel del . . . 
Kanske blir så :)

Men imorgon verkar det bli lite blött, hm - och då har jag BusVovvsan också i 12 timmar :/
Det är ju bara så - att det ÄR ju mysigare att passa henne, när det är bra väder.
Då kan vi vara ute så mycket vi vill och orkar :)
Går ju inte lika bra när det regnar och är grått - eller . . .
Men det finns ju inget dåligt väder - bara dåliga kläder - sägs det ju :)
Det blir nog en bra dag i morgon - man ska inte ta ut nå't i förväg . . .

Jag sitter och har det skönt här - värmeljus - mörk choklad - och gott kryddigt yogite :)
Se'n ska jag fixa klart sovplats osv för den busiga Vovvsadamen som kommer före halv 6 imorgon.
Och - som sagt blir kvar till 6 på kvällen, puhhh - men, hon är ju bara så go mä :)

Men nu ska jag fixa fram en kopp te till, för nu kommer snart en av mina änglavänner på en snabb visit :)

Må gott & tänk positivt - Då blir framtiden god - lovar :)
:D

2 kommentarer:

  1. Inatt ösregnade det igen (riktigt hårt så jag vaknade av det också) men nu har regnet upphört och solen försöker kämpa sig fram :D
    Tack för att du skickade hit den *ler* Visst är det trevligare att vara ute med vovvsan när solen skiner och är någotsånär torrt än om det regnar. Jag hoppas regnet kommer bara i skurar ibland - om/när den nu måste göra det - så ni kan njuta av att vara ute ändå - mellan skurarna! ;-) Jo, nu är det dags att njuta av sköna stunder med värmeljusen. Det hade jag också igår kväll när jag satt och tittade på "Bachelorette" på TV! Önskar dig en riktigt trivsam lördag & veckoslut! KRAM från oss på Gränsen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart att vi måste dela på det som är skönt o bra - som då solen t ex :)
      Så självklart skickar jag solen till dig när du behöver torka upp lite :)
      Men - vi har ju alltid dom mysiga värmeljusen :)
      Trivsam o skön helg på dig o er goa, från mig i soliga Viken :)
      Kramis med sol o allt bäst,
      :D

      Radera