Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 20 mars 2012

Från Änglarna till min fyrbenta ängel :)

Igår ledde mina änglar mig till en jättesuverän hundcoach,  bara här på besök :)
Jag delar ju ut visitkort på min behandling osv med jämna och ojämna mellanrum :)
Och - den väninna, som hon nu var på besök hos, hade fått ett av mig -
Så sitter dom där hos väninnan, som bor här i Viken - och funderar på nå't trevligt att göra :)
Då tar väninnan här i Viken fram mitt visitkort - och - dom bestämmer sig för att ringa mig :)
Men först var dom och solade - så vilken skön dag - eller hur :)
Den besökande kvinnan beställde tid hos mig igår och kom även då på eftermidda'n . . . - och hon som bor här kommer senare i veckan :)
Helt apropå kom vi in på ämnet hundar igår - och jag frågade henne lite - Vilken klippa :)
Vi bestämde att träffas mitt på dagen idag, för att kolla varför vilda Ängeln är på detta viset . . .


Helt suverän träff idag - med "hundproffset", väninnan härifrån, min pojk, jag o Vilda Ängeln :)
Kan ni gissa vem den svagaste länkeln var, hm :)
Men det finns ju anledning till varför också - och det förstod alla - även goa proffset :)
Förändring nr 1: Inget noskoppel på helst - vänj mig av med det - bums !!!
Byts ut mot: kopplet snurrat runt maggen på henne - och hennes goboll ska vara med - förvilla henne och uppta hennes uppmärksamhet, kanske vara en belöning - hon ska inte ha bollen hela tiden :)
Förändring nr 2: Min blick ska vara högre upp - och mindre mot henne :/
Men jag är ju van att hålla blicken o fokus på henne, så att jag kan vara beredd vid så kallad "aktion" :/


Så nu var vi ute för en stund se'n - vilda busan och jag - utan noskoppel, med boll 
och snurrat koppel runt maggen :)
Hon följde mig jättebra
Lydde mig mycket bättre
Gjorde mindre ryck osv 
Trots att det kom andra hundar och annat intressant på våran väg  . . . ?
Helt suveränt - jag är supernöjd :)
Nu kan det bara bli bättre och bättre :) 
Och kläderna jag hade där på gräsplanen?
Jo - dom måste tvättas - hm :/
Och vovvsan - ja hon blev duschad på golvet i badrummet, 
för jag fick ju inte alls i henne i badkaret, hm :/ . . .
Så husse hämtade en renduschad vovvsa strax vid 7 nu ikväll :)


Kram från mig som bättre Flockledare 
:D



4 kommentarer:

  1. Vad skönt att du hittade en hundkunnig person i närheten av dig som kunde visa allt i praktik på plats! Det är träning och åter träning som behövs! Bollar har mina hundar aldrig fått leka med inomhus, men var och en bestämmer själv som sagt. Leken har sin plats - när ägaren/ledaren bestämmer och behövs också naturligtvis, men plats och tid måste ledaren bestämma. Jag är anhängare av Caesar Millans läror, framförallt vad vi förmedlar genom kroppsspråket, inte bara vad vi gör och säger. Hunden ska hålla reda på ledaren och inte tvärtom! :D Nosgrimma har jag alltid varit motståndare till egentligen, men har använt det vid enstaka tillfällen då jag haft hemma (tillfälligt) starka hundar, som inte är vana vid fasta regler, OCH när det har varit jättehalt ute. Men för övrigt ICKE och aldrig på mina egna hundar! Men nog om detta! Kul med nya kunder och hoppas du får sköna promenader i vårvädret med eller utan vovven ;-) Kram från Gränsen

    SvaraRadera
  2. Hoppla, hoppla :)
    Först träff med coachen igår och så dina ord idag, fniss :)
    Tar det från den positiva sidan, vet var jag står där o vad jag kan osv :)
    Herr Millans läror anamar även jag och dom fick jag veta av igår ska du veta :)
    Helskarp kvinna - min son lyssnade helskärpt på henne, förvånande nog :)
    Tror inte att jag får höra något om så att säga "knäppa hokos pokus kvinnor o folk" jag träffar och umgås med :)
    Det är JAG som behövde noskopplet - inte vovvsan :)
    Det är JAG som behöver avvänjas från det - inte hon :)
    Men jag kan ju inte gå o klämma magen på henne heller under våra långa promenader, hm :/
    Måste klura ut nå't som funkar, men jag o vi är på rätt väg, var så säker :)
    Heja Ceasar M :)
    Kram o allt bäst på dig mä, från mig i Viken
    :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan ju inte säga vad DU ska göra med hunden. Berättar bara vad jag själv har ansett bäst med egna hundar och även tillfälliga (om)placeringar som jag haft hand om tidvis.
      Jag har ju varken träffat dig eller Fly IRL så jag kan inte SE vad du gör rätt eller fel, men jag tyckte det lät klokt vad denna coach pratade om :D
      Sen måste var och en kanske även komma på andra lösningar som passar ens egen situation eftersom samma regel inte alltid funkar på exakt samma sätt på olika individer – som säkert både du och jag vet om *ler* Önskar dig en riktigt skön fortsättning på våren.
      P.S. Själv är jag lite förkyld – efter många års uppehåll – och ska kurera mig ordentligt för sådana ”gäster” vill jag inte ha!
      Kram från en gråmulen gränstrakt

      Radera
  3. Nu känns allt lugnare, så nu tror jag att jag greppar detta säkrare :)
    Efter mötet med denna kvinnliga Ceasar, har jag ju fått kraftfulla verktyg, så nu blir nog allt bra, känns det som :)
    Annars har jag ju bra ställen att vända mig till, eller hur :)
    Önskar även dig allt bäst o en skön vår fr o m nu - och att även din "objudna gäst" "förkylningen" försvinner nuuuu :)
    Kraamis från mig i vårliga Viken
    :D

    SvaraRadera